forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Polityka miasta » gdzie jest PKP Poprzedni temat :: Następny temat
gdzie jest PKP
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Sty 19, 2017 09:35


Pociągi za trzy lata, Lubin z nową stacją kolejową


Mieszkańcy Lubina doczekają się wreszcie powrotu pasażerskich pociągów. Już wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, w którym PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą wykonawcę remontu linii kolejowej Legnica-Rudna Gwizdanów



Remont linii nr 289 to inwestycja, do której PKP PLK przymierzała się od dawna. Według najwcześniejszych zapowiedzi, remont miał się zakończyć w… 2013 roku. Data ta uległa potem dwukrotnemu przedłużeniu. Wiele wskazuje na to, że obecnie podawany termin rewitalizacji – od roku 2018 do 2020 – będzie ostatnim. Firma dysponuje już gotowym studium wykonalności i za kilka tygodni ogłosi przetarg na wybór wykonawcy prac.

W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe, należące między innymi do Pol-Miedź Trans. Żeby do rozkładu jazdy mogły powrócić połączenia pasażerskie, konieczna jest przebudowa nie tylko torów. Gruntownej modernizacji wymagają przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna i urządzenia sterujące ruchem kolejowym. Remontami objęte zostaną też obiekty inżynieryjne mosty, wiadukty i przepusty. Na wszystkich stacjach i przystankach trzeba będzie też przebudować perony, które nie odpowiadają już obecnie obowiązującym standardom. Przewidziana została też budowa nowego przystanku – „Lubin Stadion”.

– Głównym efektem wykonanych robót będzie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Umożliwi też płynniejsze prowadzenie ruchu towarowego – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. – Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h – dodaje.

PKP PLK szacuje, że koszt rewitalizacji linii sięgnie 250 mln zł. Modernizacja tej trasy ujęta została w Krajowym Programie Kolejowym i na liście kluczowych inwestycji dolnośląskich, zawartych w tzw. Kontrakcie Terytorialnym, czyli porozumieniu między rządem a władzami województwa w sprawie dofinansowania wybranych projektów infrastrukturalnych. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach funduszy unijnych. Dzięki temu szanse na powrót pociągów do Lubina są już realne, ponieważ PKP PLK nie musi finansować całego przedsięwzięcia z własnego budżetu.

źródło: http://www.lubin.pl/pocia...tacja-kolejowa/

Podpis użytkownika:
   
elektryk
Administrator



Wiek: 33
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 897
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: Nie Lut 12, 2017 11:40

Hura!

Podpis użytkownika:
Wyświetl mój profil Wyświetl profil użytkownika Jacek Wieczorek
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Wrz 19, 2017 22:05

Wi-fi w Pendolino miało być w tym roku. Ale nic z tego




Znów przesuwa się data zainstalowania wi-fi w pociągach Pendolino. Miało być w wakacje, później do końca roku. To już jednak nieaktualne. Teraz szefostwo PKP Intercity podaje datę końca przyszłego roku. I tłumaczy, że to dla dobra pasażerów.

Nowoczesny pociąg, najszybszy na polskich torach. PKP Intercity dumnie nazywa go klasą "Premium". Wszystko pięknie, ale do czasu aż pasażer próbuje gdzieś zadzwonić albo popracować na laptopie. Złapanie zasięgu graniczy z cudem. To niezbyt wygodne, szczególnie, że znaczną część pasażerów jeżdżących Pendolino podróżuje służbowo.

Temat wi-fi w Pendolino to niekończąca się historia. Wielokrotnie pisaliśmy o niej na łamach money.pl. Swój początek ma jeszcze zanim PKP Intercity kupiło pociągi. Kolejarze nie wpisali wymagań dotyczących wi-fi w składach do warunków przetargowych. W branży zażarcie dyskutowano, czy nadwozie pociągu - tzw. pudło - ma się wychylać na zakrętach, czy nie. Ostatecznie kolejarze kupili nie wychylające się pociągi. O wi-fi zapomniano, lub w ogóle nie pomyślano. W efekcie najdroższe pociągi na polskich torach, po 20 mln euro sztuka, odpowiedniej instalacji nie mają.

PKP Intercity samo nie może położyć potrzebnych kabli, bo straci gwarancję na pociągi. Jak pisaliśmy w lutym, przewoźnik chce rozmawiać z producentem składów - koncernem Alstom - i liczy, że w wakacje wi-fi już będzie przynajmniej w części pociągów. Po wakacjach zostało wspomnienie, a wi-fi jak nie było tak nie ma. We wrześniu przewoźnik zapewniał, że prace trwają, a nawet wkraczają w "zaawansowane stadium".

To stadium jeszcze potrwa, bo termin znów się oddala. - Mam nadzieję, że do końca przyszłego roku już będzie wi-fi w Pendolino - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. - Staramy się jak najszybciej, bo wiemy, że taka jest potrzeba. Chodzi nie tylko o wi-fi, ale ważny jest jeszcze sygnał GSM, bo pasażerowie też mają problemy z telefonami. Chcemy to kompleksowo zrobić - dodaje.

A co mówi o zaawansowaniu prac? - Wchodzimy w następny etap procesu montażu wi-fi. Za tydzień lub dwa powstanie model montażu i będziemy przystępować już do zaawansowanych rozmów - tłumaczy.

Przypomnijmy. Pendolino jeździ po polskich torach już prawie trzy lata. PKP Intercity kupiło pociągi sześć lat temu.

Dlaczego nie można po prostu tego zainstalować? Ze względu na dobro pasażerów. - Musimy przede wszystkim dbać o pasażerów i o dostępność tego taboru - mówi Oniszczuk.

źródło: https://www.money.pl/gosp...,0,2367248.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Maj 03, 2018 17:28

Jeżeli już o obietnice chodzi to przypomnijmy, że Raczyński obiecywał zadaszyć teren wokół korony stadionu dla handlujących .
===============================
Komentarz :
jako
Budowa ruszyła na dobre. Prezydent Lubina obiecał wybudować centrum przesiadkowe (pociąg, autobus międzymiastowy, autobus międzynarodowy, autobus miejski i postój taksówek). Jakoś nic nie słychać o chociażby planach takiego centrum. Warunek wyremontowanych torów PLK spełni, a po wyborach prezydent się zmieni i .... (?)

-----------------------------------------------

Tydzień kluczowych prac na stacji Lubin




W Lubinie montowane są nowe, dodatkowe rozjazdy. To kluczowy etap przebudowy stacji - informuje PKP PLK. Inwestycja na linii 289 Legnica – Rudna za 200 mln złotych umożliwi powrót połączeń pasażerskich w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym.

Na przełomie kwietnia i maja na stacji Lubin montowane są nowe – dodatkowe rozjazdy. Zwiększą przepustowość linii i zapewnią lepszą obsługę przewozów towarowych dla KGHM i w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym. Nowe rozwiązanie umożliwi również sprawne przewozy pasażerskie. Wykonawca ma tydzień na montaż ważnych elementów linii kolejowej. Rozjazdy są już na stacji. Przygotowany jest dźwig do ich montażu. Przez weekend pracownicy zdemontowali odcinek torów i przygotowują teren pod ułożenie nowych rozjazdów. Prace w tej lokalizacji zaplanowano do soboty. Na czas intensywnych prac i dostawy materiałów (30.04 – 5.05) zamknięty został jeden z dwóch przejazdów kolejowo-drogowych koło stacji. - informuje PKP PLK.

Stacja Lubin jest placem budowy

Na modernizowanej linii nr 289 wykonawca rozpoczął prace od odcinka Legnica – Lubin. Na trasie demontowane są tory i wymieniane konstrukcje sieci trakcyjnej. Na stacji Lubin widać maszyny przygotowujące nowe perony. Będą to dwa obiekty, przesunięte bliżej ulicy. Ich wysokość zapewni dogodne dojście do pociągów. PLK wyposaży perony w funkcjonalne, wyraźnie oznakowane oświetlenie i tablice informacyjne. Uwzględniony jest odpowiedni dostęp dla osób o ograniczonej mobilności.

Wykonawca, w obszarze stacji, montuje także nowe konstrukcje sieci trakcyjnej. Wymieniane są tory. Widać roboty związane z odwodnieniem. Przygotowany jest sprzęt do montażu rozjazdów i prac torowych.

Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy Legnicą, Lubinem i Głogowem. Dwukrotnie szybciej – 120 km/h pojadą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu skróci się o połowę z ponad godziny do ok. 30 min.

Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Nowy przystanek Lubin Stadion będzie w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin.

Towarowy „łącznik” – towary na tory

Po modernizacji istotnie zmienią się warunki dla transportu towarowego. Składy z ładunkami pojadą nawet 80 km/h. Zakres przewidzianych prac na 40 km obejmuje m.in. tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych znacznie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Budowa nowego wiaduktu kolejowego na stacji Koźlice dodatkowo usprawni system komunikacji.

Na dolnośląskiej sieci kolejowej trasa Legnica – Rudna Gwizdanów jest „łącznikiem” między magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin). Na linii Legnica – Rudna Gwizdanów prowadzony był tylko ruch towarowy.

Wartość projektu POIiŚ 5.2-7 „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów” to 196 mln zł (netto). Dofinansowanie unijne: 130 574 734 zł (netto). Umowa podpisana w lipcu 2017 r. Czas realizacji do końca 2019 roku, ale samorząd województwa zapowiada że kolej pasażerska do Lubina wróci już w grudniu tego roku.

źródło: http://www.rynek-kolejowy...ubin-86846.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Lip 19, 2018 12:43

PKP IC wreszcie ma konkurencję. Czeski Leo Express pojawi się na polskich torach w piątek




Leo Express, czeski prywatny przewoźnik kolejowy, otrzymał w czwartek ostatnie zezwolenie i w piątek pojawi się na polskich torach. 20 lipca z Krakowa do Pragi będzie można pojechać już za 19 zł.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał LEO Express zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji zespołu trakcyjnego typu Flirt - informuje portal Rynek Kolejowy. Decyzja UTK oficjalnie otwiera możliwość debiutu czeskiego przewoźnika kolejowego na polskim rynku. Pierwsze pociągi wyjadą w nocy z piątku na sobotę.

Wydanie decyzji jest istotne, bo bez niej przewoźnik nie mógłby rozpocząć świadczenia usług w zaplanowanym terminie.

Leo Express, jak już informowaliśmy, rozpoczął sprzedaż biletów w Polsce 25 czerwca. Obecnie podróżni mogą skorzystać z jednego połączenia - Praga-Katowice-Kraków. W pierwszej kolejności dostępne będą przejazdy weekendowe.

Z Krakowa do Pragi prywatny pociąg pojedzie w poniedziałki i soboty, w drugą stronę z Pragi do Krakowa: w piątki i niedziele. Czas jazdy z Krakowa do Pragi będzie wynosił 6 godzin 35 minut, a z Katowic do Pragi 4 godziny 42 minuty. Bilety promocyjne są aktualnie dostępne w sprzedaży na terminy od 20 lipca do 1 września i ich ceny zaczynają się już od 19 złotych

Jak wyjaśnia Urząd Transportu Kolejowego, aby przewoźnik z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej mógł świadczyć usługi w Polsce, musi spełnić kilka warunków. Musi posiadać licencję, certyfikaty bezpieczeństwa oraz decyzję o otwartym dostępie.

Więcej: http://next.gazeta.pl/nex....html#BoxBizImg

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Wrz 04, 2018 13:16


Pociągi do Lubina dopiero w lipcu 2019




Mimo zapowiedzi, pociągi pasażerskie nie powrócą w grudniu do Lubina. Reaktywacja nastąpi zapewne dopiero w lipcu 2019 roku – informuje Rynek Kolejowy. O uruchomieniu linii w październiku zapewniał też prezydent Lubina.

W lutym tego roku członek zarządu województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak poinformował, że w grudniu powróci kolej pasażerska do Lubina. W pewnym momencie trwały nawet rozmowy na temat uruchomienia pierwszych pociągów już w październiku. Koleje Dolnośląskie w oparciu o wytyczne PKP PLK przygotowały rozkład jazdy dla dziesięciu par pociągów dziennie.

Zakończenie inwestycji w lipcu 2019. „Niczego innego nie deklarowaliśmy”

Okazuje się jednak, że pociągi nie ruszą w tym roku. Dlaczego? – Inwestycja na linii Legnica – Lubin zakładała utrzymanie dojazdu pociągów towarowych do Lubina. Poza uzgodnioną z KGHM przerwą na wymianę rozjazdów, jest to realizowane. Zakończenie inwestycji wg umowy jest w lipcu 2019 r i wykonawca nie przewiduje zmian terminu – informuje „RK” rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Przedstawiciele spółki PKP PLK podkreślają, że nie deklarowali w mediach reaktywacji pociągów pasażerskich w tym roku, niemniej takie dokumenty przekazane zostały przewoźnikom i samorządom. Arnold Bresch z zarządu spółki tłumaczył niedawno „Gazecie Wyborczej”, że umowa z wykonawcą – Torpolem – nie przewidywała umożliwienia przejazdu pociągów pasażerskich przed końcem kontraktu. Dlatego PLK nie może zobowiązać do tego wykonawcy, który zdaniem PLK wykonuje prace w terminie.

źródło: http://elubin.pl/wiadomosci,18545.html

Czytaj też : https://www.rynek-kolejow...bina-88492.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Wrz 16, 2018 16:38

Komentarze:

PiotrW

To może jeszcze Gorzów Wielkopolski zamienić na Gorzów? Mówię poważnie. Wiem, że są jeszcze inne "Gorzowy", np. Gorzów Śląski, ale Gorzów bez przymiotnika z definicji oznaczałby "ten" Gorzów.

Tym bardziej, że jest on stolicą woj. lubuskiego, a nie wielkopolskiego.

Co do Lubina i Lublina też mam obawy o wysyp pomyłek. Z drugiej strony, czy gdy jeszcze jeździły tam pociągi to pasażerowie przy kasach na pewno artykułowali pełną nazwę stacji? Bo coś mi się widzi, że mówili coś w rodzaju: "Powrotny do Lubina, poproszę"...


---------------------------------------------

Szpagin

Czy przypadkiem nazwa Lubin Górniczy nie była efektem częstych pomyłek z Lublinem?

------------------------------------------------

Baca Ryży Koń

No to banda misiewiczów w PLK byndzie miała niezwykle trudne zadanie logistyczne,
rany chopy - robota się szykuje, ale nie pomylcie tylko Lądka z Londynem...


-----------------------------
Kuuper van Basten

Gratulujemy braku rozumu.

O ile Twardogóra Sycowska - Twardogóra to tylko wprowadzenie niepotrzebnego zamieszania - pasażerowie i kasjerki nie znajdą właściwej stacji, nie sprzedadzą biletu i pasażer nie pojedzie, o tyle zmiana stacji Lubin Górniczy - Lubin spowoduje steki pomyłek - pasażerowie dostaną bilet do Lublina zamiast Lubina i vice-wersja.

Jeśli chodzi o Lublinek - marketingowo lepszy byłby Łódź Airport.


===================================

Twardogóra i Lubin: Kolejne korekty nazw stacji na sieci PLK




Od kilku tygodni podróżni korzystają ze stacji Twardogóra, a nie Twardogóra Sycowska. Niebawem dodatkowy przymiotnik odpaść ma także od nazwy stacji w Lubinie. PKP PLK zmienia w porozumieniu z lokalnymi władzami kolejne nazwy przystanków kolejowych.

Niedawno informowaliśmy o planowanej na grudzień zmianie nazw trzech przystanków kolejowych w Zielonej Górze i o wniosku samorządu miasta Łodzi o zmianę nazwy stacji Lublinek na Łódź Lublinek. Choć losy przystanku położonego na peryferiach Łodzi nie są jeszcze znane, PKP PLK informują o kolejnych korektach nazw posterunków. Dotyczą one dwóch stacji, w których nazwach dotychczas oprócz nazwy miejscowości umieszczano dodatkowy przymiotnik.

Nazwa stacji tożsama z nazwą administracyjną


Więcej: https://www.rynek-kolejow...-plk-88626.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Paź 23, 2018 12:00

Pociągi z Lubina pojadą 9 czerwca. Jest nowy rozkład KD


9 czerwca przyszłego roku w rozkładzie Kolei Dolnośląskich pojawią się pierwsze połączenia z Lubina do Wrocławia. Potwierdza to rzecznik prasowy wojewódzkiego przewoźnika.



W przyszłorocznym rozkładzie znajdzie się dziesięć par połączeń bezpośrednio z Lubina do Wrocławia i dwa do Legnicy, gdzie będzie można przesiąść się na pociąg do stolicy Dolnego Śląska, jadący z innego kierunku. Przewidywany czas podróży z Lubina do Legnicy to pół godziny, a do Wrocławia – około 1 godz. 20 minut.

Przypomnijmy, że pierwsze zapowiedzi przywrócenia pasażerskich połączeń z Lubina dotyczyły października tego roku. Mówił o tym m.in. sam wicemarszałek województwa dolnośląskiego Jerzy Michalak, odpowiedzialny za transport kolejowy w naszym regionie. Co sprawiło, że zamiast października jest czerwiec 2019 r.?

– Rzeczywiście miał to być październik, ale termin ten musiał ulec zmianie ze względu na opóźnienia w pracach remontowych na linii kolejowej nr 289 – wyjaśnia Bogusław Godlewski, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. – Nie mamy wpływu na to, w jaki sposób te prace przebiegają, bo nadzorują je PKP Polskie Linie Kolejowe. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z aktualnym harmonogramem, uruchomimy połączenia 9 czerwca. Jesteśmy gotowi, mamy i tabor, i ludzi – zapewnia.

Chociaż rozkład z lubińskimi połączeniami jest już gotowy, może on nie wejść w życie. PKP PLK wspomina bowiem o zakończeniu remontu w… lipcu przyszłego roku.

Nie wiadomo jeszcze, jakie składy będą kursowały z Lubina. Rodzaje pociągów Koleje Dolnośląskie dopasują do popularności poszczególnych połączeń. Jeśli pociągami na trasie 289 będzie jeździło wielu pasażerów, przewoźnik może tu skierować nawet swój najnowocześniejszy pociąg: 90-metrowy Newag Impuls 45WE, najdłuższy pojazd w taborze Kolei Dolnośląskich.

źródło + video: http://www.lubin.pl/pocia...owy-rozklad-kd/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 15020
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Sty 10, 2019 14:59

Komentarze:
gg

Co by tu jeszcze spieprzyć panowie , co by tu spieprzyć?
============================
Odwołali fachowca, powołali polityka, który pociągami nie jeździ. Nowy prezes Kolei Dolnośląskich


- Ostatni raz pociągiem jechałem kilkanaście lat temu - przyznaje Damian Stawikowski, nowy prezes Kolei Dolnośląskich. Członek koalicji PiS-Bezpartyjni Samorządowcy zastąpił odwołanego fachowca, który w ciągu czterech lat liczbę przewiezionych pasażerów zwiększył pięciokrotnie.




Jak pisze "Gazeta Wyborcza", Stawikowski jest związany z prezydentem Lubina, Robertem Raczyńskim, liderem Bezpartyjnych Samorządowców.

Rada nadzorcza samorządowej spółki kolejowej odwołała ze stanowiska prezesa Piotra Rachwalskiego. Kolejami Dolnośląskimi zarządzał od 2013 roku.

- Ostatni raz pociągiem jechałem kilkanaście lat temu - wyjawił Stawikowski. Tłumaczył, że wynika to z tego, że w Lubinie, w którym mieszka, nie było kolei.

Nowy prezes w rozmowie z dziennikarzem Radia Wrocław przyznał, że Rachwalski ma na koncie duże sukcesy, ale nie potrafił wyjaśnić powodów jego odwołania. Przekonywał tylko, że przed Kolejami Dolnośląskimi pojawiły się nowe wyzwania i potrzebne jest "wzmocnienie zarządu".

źródło: https://www.money.pl/gosp...603643521a.html

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 31 z 31  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.