forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Polityka miasta » gdzie jest PKP Poprzedni temat :: Następny temat
gdzie jest PKP
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 16106
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Lis 04, 2019 18:28

Dobiega końca modernizacja linii kolejowej 289


Nowe tory, stacje i przystanki


Jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat w Zagłębiu Miedziowym powoli dobiega końca. Na odcinku Legnica-Rudna Gwizdanów powróciły już ruch pociągów towarowych, natomiast od połowy grudnia wznowione będą kursy pasażerskie. Modernizacja linii 289 pochłonie około 200 mln zł.

Linia 289 jest niezwykle ważnym szlakiem kolejowym w skali kraju. Trasa ta stanowi łącznik pomiędzy magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec-Legnicę-Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 tzw. Nadodrzanką (łączącą Wrocław-Głogów-Zieloną Górę-Szczecin). Modernizacja liczącego 39 kilometrów odcinka linii 289 rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku.

- W ramach prac wykonano 46 kilometrów torów, 65 obiektów inżynierskich zostało przywróconych do stanu technicznego bardzo dobrego, wybudowano wiadukt w Koźlicach, wymieniono 36 rozjazdów i 26 przejazdów, zrewitalizowanych zostało sześć przystanków i trzy stacje kolejowe - wylicza Maria Wojciechowska, dyrektor projektu inwestycyjnego PKP PLK.

Oprócz tego powstał także nowy przystanek Lubin-Stadion w okolicach przejazdu kolejowego przy Skłodowskiej-Curie w Lubinie. Korzystać z niego będą pasażerowie, którzy będą chcieli dostać się do kombinatu, Miedziowego Centrum Zdrowia czy na giełdę motoryzacyjną. Na ten przystanek dowożeni będą też kibice piłkarscy udający się na stadion Zagłębia. PKP PLK zapewnia jednak, że będzie on rozbudowany, ponieważ prowadzi do niego tylko jedno wejście, i to od strony ulicy Skłodowskiej-Curie.

Wszystkie prace modernizacyjne wykonuje firma Torpol.

- Na dzisiaj mamy roboty zaawansowane w 92 procentach. Prace z torem, obiektami inżynieryjnymi i bezpieczeństwem ruchu zostały natomiast zakończone w 100 procentach. Mamy jeszcze do zakończenia roboty okołotorowe, związane z estetyką, rowami oraz trochę dróg lokalnych i oczywiście do posprzątania cały teren okołotorowy. Jestem pewien, że do końca roku ten temat zakończymy - zapewnia mówi Krzysztof Miler, wiceprezes firmy.

Na zmodernizowany szlak przywrócono już ruch towarowy. Natomiast od 15 grudnia wznowione zostaną połączenia pasażerskie. W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od grudnia, wpisano łącznie 19 par połączeń pasażerskich na linii Legnica-Rudna Gwizdanów. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica - Lubin; 8 par Legnica - Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia do Lubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, w tym: pociąg relacji Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny - Berlin Charlottenburg; Bielsko-Biała Główna - Świnoujście; Lublin - Szczecin Główny; Katowice - Świnoujście; Kraków Główny - Szczecin Główny.

Czas przejazdu najszybszych pociągów na odcinku Legnica-Lubin to 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Natomiast dla odcinka Lubin-Rudna Gwizdanów: 10 minut bez postojów, 15 minut z postojami.

Po zakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie na linii 289 pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe - 80 km/h.

źródło + foto: http://miedziowe.pl/content/view/93865/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 16106
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Gru 05, 2019 18:03

Pokłosie zablokowanych torów w czerwcu..
==========================
Blokowali przejazd kolejowy, stanęli przed sądem

Mieszkańcy czują się niewinni




Przed Sądem Rejonowym w Lubinie rozpoczął się dziś proces mieszkańców Raszówki, którzy 8 czerwca wyszli na tory kolejowe skutecznie blokując pierwszy przyjazd do Lubina specjalnego pociągu Kolei Dolnośląskich. Grupa 21 osób odpowiada przed sądem w charakterze obwinionych. Lubińska policja zarzuca im wykroczenie polegające na tarasowaniu przejazdu kolejowego oraz udział w zbiegowisku publicznym. Mieszkańcy Raszówki nie przyznają się do winy, odmówili składania wyjaśnień i udzielania odpowiedzi na pytania sądu. Obwinionym grozi kara aresztu, grzywna lub nagana.

Komendę Powiatową Policji reprezentował dziś w sądzie Piotr Balul. Funkcjonariusz odczytał treść zarzucanych obwinionym czynów.

- W dniu 8 czerwca 2019 roku w Raszówce przy ul. 1 Maja w rejonie przejazdu kolejowego zwalniali krok i zatrzymywali się bez uzasadnionej przyczyny podczas przechodzenia przez torowisko. W tym samym miejscu i czasie tarasowali torowisko i nie opuścili zbiegowiska publicznego pomimo wezwania właściwego organu - mówił oskarżyciel publiczny.

21 obwinionych mieszkańców Raszówki nie przyznaje się do winy. Wszyscy odmówili składania wyjaśnień i odpowiedzi na pytania Sądu.

- My jesteśmy trochę zdziwieni i zbulwersowani tym wszystkim, dlatego, że wczoraj rząd podjął decyzję o przeciwdziałaniu wykluczeniu kolejowemu. Więc o czym my tu mówimy, po co my tutaj jesteśmy? My przecież nie wyszliśmy na tory, wyszliśmy jedynie na część przejazdu kolejowego, która wyłączona była z ruchu do remontu i myśmy po tym przejeździe się poruszali. Ani razu nie zablokowaliśmy przejazdu żadnego pociągu. Przez cały czas trwania naszego, tak zwanego protestu, żaden pociąg nie jechał, nie został nadany żaden sygnał do jazdy pociągu przez przejazd kolejowy w Raszówce. Każda władza próbuje narzucać ludziom swój punkt widzenia, działają wbrew społeczeństwu, które ich wybrało - mówi sołtys Raszowki, Tadeusz Kosturek, jeden z obwinionych.

Obrońca 21 obwinionych mieszkańców Raszówki uważa, że wchodząc na przejazd kolejowy i skutecznie go blokując, nie stworzyli żadnego zagrożenia.

- Podsumowując całą sprawę, to jest błąd komunikacyjny pomiędzy zarządem Kolei Dolnośląskich, a mieszkańcami Raszówki, bo jak się okazalo kilka godzin później, pan Myrda (Tymoteusz Myrda, członek zarządu odpowiedzialny za kolej-przyp.red.) i prezes Kolei zajęli stanowisko, że pociąg będzie przejeżdzał przez Raszówkę, więc ta sprawa w naszej ocenie powinna zostać umorzona z uwagi na to, że to jest prawo obywateli do wyrażania swoich poglądów - twierdzi mecenas Łukasz Mika.

Mieszkańcy Raszówki odpowiadają przed sądem za czyny z art. 50 kodeksu wykroczeń, który mówi o tym, że "kto nie opuszcza zbiegowiska publicznego pomimo wezwania właściwego organu podlega karze aresztu albo grzywny" oraz z art. 97 także kodeksu wykroczeń: "kto wykracza przeciwko innym przepisom o bezpieczeństwie lub o porządku ruchu na drogach publicznych podlega karze grzywny do 3 tysięcy złotych albo karze nagany".

Proces, który dzisiaj rozpoczął się przed lubińskim sądem dotyczy głośnego protestu mieszkańców Raszówki przeciwko wykluczeniu ich z możliwości korzystania z przejazdów pasażerskich Kolejami Dolnośląskimi. 8 czerwca zdesperowani mieszkańcy wyszli na przejazd kolejowy skutecznie go blokując. Interweniowała policja, która spisała uczestników pikiety. Specjalny pociąg KD, który triumfalnie miał wjechać na nową stację w Lubinie, w ogóle nie wyjechał z dworca w Legnicy. Tego wieczoru prezydent Lubina, Robert Raczyński, stojąc na peronie w Lubinie powiedział publicznie, że "ktoś ukradł pociąg, a winnych się znajdzie i wybatoży".

Kilka dni po słynnym proteście na przejeździe kolejowym, Urząd Marszałkowski podjął decyzję o uruchomieniu połączeń pasażerskich z Legnicy do Lubina uwzględniając postoje pociągów KD na przystankach kolejowych w Rzeszotarach, Raszówce, Gorzelinie i Chróstniku.

źródło + foto i komentarze : http://miedziowe.pl/content/view/94234/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 16106
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Sty 04, 2020 16:29

Za krótki peron, za długi pociąg…


Zbyt krótkie perony to jeden z częstych problemów występujących na stacjach kolejowych w całej Polsce. Okazuje się, że problem ten od niedawna dotyczy również Lubina, a dokładnie od 15 grudnia, czyli od dnia, w którym w naszym mieście zaczęły kursować pociągi dalekobieżne PKP Intercity. Czy w takiej sytuacji podróżni mogą się czuć bezpieczni?



(...) Okazuje się, że zbyt krótki peron to problem, który od połowy grudnia występuje także w stolicy polskiej miedzi. Obsługujący trasy zagraniczne pociąg Night-Jet jest zwyczajnie za długi w stosunku do lubińskiego peronu, co oznacza, że niektórzy pasażerowie wysiadają na nawierzchni żwirowej. (...)



Więcej: https://www.lubin.pl/za-k...a-dlugi-pociag/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 16106
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Lut 13, 2020 17:38

Dyskutowali o kolei Zagłębia Miedziowego

Są pierwsze konkrety




Samorządowcy z regionu Zagłębia Miedziowego po raz kolejny spotkali się, aby porozmawiać o przyszłości kolei aglomeracyjnej w regionie. Rozmawiać jest o czym, bo jak się okazuje, w tej kwestii pojawia się coraz więcej konkretów. Samorządowcy zadecydowali dziś o przekazaniu środków niezbędnych do rozpoczęcia prac projektowych nowej linii włączającej Polkowice do sieci kolejowej, a także drugiego toru kolejowego dla pociągów relacji Lubin-Głogów.

Spotkanie było pokłosiem ostatniej decyzji PKP PLK o wpisaniu kolei Zagłębia Miedziowego do Krajowego Programu Kolejowego. Chodzi o rozbudowę linii 289 na trasie Lubin-Głogów o drugi tor, a także o włączenie do sieci kolejowej Polkowic poprzez wybudowanie nowej linii kolejowej relacji Lubin-Polkowice-Głogów. W spotkaniu, które tym razem odbyło się w lubińskim ratuszu, oprócz samorządowców wzięli udział także przedstawiciele Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Kolei Dolnośląskich, którzy omawiali różne aspekty realizacji inwestycji. Póki co nie uzgodniono jeszcze ostatecznego przebiegu nowej linii kolejowej. Pod uwagę branych jest kilka opcji. To m.in. wykorzystanie istniejącej sieci trakcyjnej należącej do Pol-Miedź Trans, dzięki czemu pociągi mogłyby zatrzymywać się przy prawie wszystkich kopalniach, polkowickiej strefie ekonomicznej oraz przy głogowskiej hucie, co byłoby istotne dla ruchu pracowniczego.

- Powinniśmy mniej więcej co godzinę poruszać się na terenie Dolnego Śląska i łączyć tym samym miasta powiatowe z Wrocławiem. Mam tu na myśli oczywiście Legnicę, Głogów, Lubin i Polkowice, ale pod uwagę będą mogły być brane również mniejsze ośrodki takie jak np. Rudna. Jeśli chodzi o wszystkie inne przystanki po drodze, choć nie mamy obowiązku, to i tak dziś tam stajemy, bo nie ma po prostu alternatywy. Docelowo jednak, my powinniśmy realizować połączenia ekspresowe, aby łączyć cały Dolny Śląsk, a na każdych przystankach powinny zatrzymywać się koleje aglomeracyjne, które powinny współfinansować samorządy lokalne, bo to ich zadanie własne. Jeśli zajdzie taka potrzeba, aby te połączenia były częściej niż co godzinę, to taką usługę mogą oczywiście samorządy wykupić w Kolejach Dolnośląskich - mówił Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Włączenie Polkowic do sieci kolejowej to priorytet dla nowych władz gminy. Burmistrza Łukasza Puźnieckiego nie było jednak na spotkaniu. Głos w jego imieniu zabrał Jan Wojtowicz, jego pełnomocnik ds. górnictwa i komunikacji. - Nie ma co ukrywać, że ze wszystkich samorządów to chyba nam najbardziej zależy na powstaniu tej linii kolejowej, bo Polkowice są wykluczone pod tym względem. Liczymy na to, że nie tylko my, ale i również pozostałe samorządy będą chciały partycypować w tych kosztach. Obecnie mówimy o dokumentacji projektowej - mówił.

Szacowany koszt budowy nowej linii kolejowej uwzględniającej Polkowice to około 800 mln złotych, a dobudowanie nowego toru do istniejącej linii 289 kosztować będzie około 450 mln zł. Póki co priorytetem jest przygotowanie niezbędnej dokumentacji, czyli studium wykonalności z uwarunkowaniami środowiskowymi. W przypadku tych dwóch projektów, kosztować będzie to łącznie około 4 mln złotych. Podczas dzisiejszego spotkania wsparcia finansowego na prace projektowe zdecydowały się udzielić Legnica, Lubin, Polkowice, Głogów oraz DSDiK. Kolejnym krokiem będzie podpisanie listu intencyjnego pomiędzy samorządami, a następnie porozumienia z PKP PLK.

- Liczymy, że w przeciągu półtora miesiąca podpiszemy z PKP PLK porozumienie w zakresie wykonania tej dokumentacji oraz, że w tym roku uda nam się wybrać wykonawcę. Jeśli 15 miesięcy na wykonanie tej dokumentacji, jak zakładamy, będzie wystarczające, to z końcem 2021 roku możemy mieć na biurku już gotowe studium wykonalności z uwarunkowaniami środowiskowymi. Następnie w 2022 roku powstałby projekt budowlano-wykonawczy i mogłaby rozpocząć się procedura wyłonienia wykonawcy tej inwestycji. Szacuję, że w 2025 roku moglibyśmy przystąpić do zamawiania pierwszych pociągów, które jeździłyby po tych trasach - mówi Tymoteusz Myrda, wicemarszałek województwa dolnośląskiego, inicjator spotkania.

Było to już drugie spotkanie robocze dotyczące przyszłości kolei Zagłębia Miedziowego. Poprzednie miało miejsce w październiku minionego roku, w Polkowicach.

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/95008/78/

Podpis użytkownika:
   
arona
Nowy(a) na forum


Dołączył: 14 Lut 2020
Posty: 3
Wysłany: Pią Lut 14, 2020 08:28

Dobrze wiedzieć.

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 32 z 32  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.