forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Polityka miasta » gdzie jest PKP Poprzedni temat :: Następny temat
gdzie jest PKP
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14457
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Sty 19, 2017 09:35


Pociągi za trzy lata, Lubin z nową stacją kolejową


Mieszkańcy Lubina doczekają się wreszcie powrotu pasażerskich pociągów. Już wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, w którym PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą wykonawcę remontu linii kolejowej Legnica-Rudna Gwizdanów



Remont linii nr 289 to inwestycja, do której PKP PLK przymierzała się od dawna. Według najwcześniejszych zapowiedzi, remont miał się zakończyć w… 2013 roku. Data ta uległa potem dwukrotnemu przedłużeniu. Wiele wskazuje na to, że obecnie podawany termin rewitalizacji – od roku 2018 do 2020 – będzie ostatnim. Firma dysponuje już gotowym studium wykonalności i za kilka tygodni ogłosi przetarg na wybór wykonawcy prac.

W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe, należące między innymi do Pol-Miedź Trans. Żeby do rozkładu jazdy mogły powrócić połączenia pasażerskie, konieczna jest przebudowa nie tylko torów. Gruntownej modernizacji wymagają przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna i urządzenia sterujące ruchem kolejowym. Remontami objęte zostaną też obiekty inżynieryjne mosty, wiadukty i przepusty. Na wszystkich stacjach i przystankach trzeba będzie też przebudować perony, które nie odpowiadają już obecnie obowiązującym standardom. Przewidziana została też budowa nowego przystanku – „Lubin Stadion”.

– Głównym efektem wykonanych robót będzie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Umożliwi też płynniejsze prowadzenie ruchu towarowego – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. – Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h – dodaje.

PKP PLK szacuje, że koszt rewitalizacji linii sięgnie 250 mln zł. Modernizacja tej trasy ujęta została w Krajowym Programie Kolejowym i na liście kluczowych inwestycji dolnośląskich, zawartych w tzw. Kontrakcie Terytorialnym, czyli porozumieniu między rządem a władzami województwa w sprawie dofinansowania wybranych projektów infrastrukturalnych. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach funduszy unijnych. Dzięki temu szanse na powrót pociągów do Lubina są już realne, ponieważ PKP PLK nie musi finansować całego przedsięwzięcia z własnego budżetu.

źródło: http://www.lubin.pl/pocia...tacja-kolejowa/

Podpis użytkownika:
   
elektryk
Administrator



Wiek: 33
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 897
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: Nie Lut 12, 2017 11:40

Hura!

Podpis użytkownika:
Wyświetl mój profil Wyświetl profil użytkownika Jacek Wieczorek
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14457
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Wrz 19, 2017 22:05

Wi-fi w Pendolino miało być w tym roku. Ale nic z tego




Znów przesuwa się data zainstalowania wi-fi w pociągach Pendolino. Miało być w wakacje, później do końca roku. To już jednak nieaktualne. Teraz szefostwo PKP Intercity podaje datę końca przyszłego roku. I tłumaczy, że to dla dobra pasażerów.

Nowoczesny pociąg, najszybszy na polskich torach. PKP Intercity dumnie nazywa go klasą "Premium". Wszystko pięknie, ale do czasu aż pasażer próbuje gdzieś zadzwonić albo popracować na laptopie. Złapanie zasięgu graniczy z cudem. To niezbyt wygodne, szczególnie, że znaczną część pasażerów jeżdżących Pendolino podróżuje służbowo.

Temat wi-fi w Pendolino to niekończąca się historia. Wielokrotnie pisaliśmy o niej na łamach money.pl. Swój początek ma jeszcze zanim PKP Intercity kupiło pociągi. Kolejarze nie wpisali wymagań dotyczących wi-fi w składach do warunków przetargowych. W branży zażarcie dyskutowano, czy nadwozie pociągu - tzw. pudło - ma się wychylać na zakrętach, czy nie. Ostatecznie kolejarze kupili nie wychylające się pociągi. O wi-fi zapomniano, lub w ogóle nie pomyślano. W efekcie najdroższe pociągi na polskich torach, po 20 mln euro sztuka, odpowiedniej instalacji nie mają.

PKP Intercity samo nie może położyć potrzebnych kabli, bo straci gwarancję na pociągi. Jak pisaliśmy w lutym, przewoźnik chce rozmawiać z producentem składów - koncernem Alstom - i liczy, że w wakacje wi-fi już będzie przynajmniej w części pociągów. Po wakacjach zostało wspomnienie, a wi-fi jak nie było tak nie ma. We wrześniu przewoźnik zapewniał, że prace trwają, a nawet wkraczają w "zaawansowane stadium".

To stadium jeszcze potrwa, bo termin znów się oddala. - Mam nadzieję, że do końca przyszłego roku już będzie wi-fi w Pendolino - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. - Staramy się jak najszybciej, bo wiemy, że taka jest potrzeba. Chodzi nie tylko o wi-fi, ale ważny jest jeszcze sygnał GSM, bo pasażerowie też mają problemy z telefonami. Chcemy to kompleksowo zrobić - dodaje.

A co mówi o zaawansowaniu prac? - Wchodzimy w następny etap procesu montażu wi-fi. Za tydzień lub dwa powstanie model montażu i będziemy przystępować już do zaawansowanych rozmów - tłumaczy.

Przypomnijmy. Pendolino jeździ po polskich torach już prawie trzy lata. PKP Intercity kupiło pociągi sześć lat temu.

Dlaczego nie można po prostu tego zainstalować? Ze względu na dobro pasażerów. - Musimy przede wszystkim dbać o pasażerów i o dostępność tego taboru - mówi Oniszczuk.

źródło: https://www.money.pl/gosp...,0,2367248.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14457
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Maj 03, 2018 17:28

Jeżeli już o obietnice chodzi to przypomnijmy, że Raczyński obiecywał zadaszyć teren wokół korony stadionu dla handlujących .
===============================
Komentarz :
jako
Budowa ruszyła na dobre. Prezydent Lubina obiecał wybudować centrum przesiadkowe (pociąg, autobus międzymiastowy, autobus międzynarodowy, autobus miejski i postój taksówek). Jakoś nic nie słychać o chociażby planach takiego centrum. Warunek wyremontowanych torów PLK spełni, a po wyborach prezydent się zmieni i .... (?)

-----------------------------------------------

Tydzień kluczowych prac na stacji Lubin




W Lubinie montowane są nowe, dodatkowe rozjazdy. To kluczowy etap przebudowy stacji - informuje PKP PLK. Inwestycja na linii 289 Legnica – Rudna za 200 mln złotych umożliwi powrót połączeń pasażerskich w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym.

Na przełomie kwietnia i maja na stacji Lubin montowane są nowe – dodatkowe rozjazdy. Zwiększą przepustowość linii i zapewnią lepszą obsługę przewozów towarowych dla KGHM i w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym. Nowe rozwiązanie umożliwi również sprawne przewozy pasażerskie. Wykonawca ma tydzień na montaż ważnych elementów linii kolejowej. Rozjazdy są już na stacji. Przygotowany jest dźwig do ich montażu. Przez weekend pracownicy zdemontowali odcinek torów i przygotowują teren pod ułożenie nowych rozjazdów. Prace w tej lokalizacji zaplanowano do soboty. Na czas intensywnych prac i dostawy materiałów (30.04 – 5.05) zamknięty został jeden z dwóch przejazdów kolejowo-drogowych koło stacji. - informuje PKP PLK.

Stacja Lubin jest placem budowy

Na modernizowanej linii nr 289 wykonawca rozpoczął prace od odcinka Legnica – Lubin. Na trasie demontowane są tory i wymieniane konstrukcje sieci trakcyjnej. Na stacji Lubin widać maszyny przygotowujące nowe perony. Będą to dwa obiekty, przesunięte bliżej ulicy. Ich wysokość zapewni dogodne dojście do pociągów. PLK wyposaży perony w funkcjonalne, wyraźnie oznakowane oświetlenie i tablice informacyjne. Uwzględniony jest odpowiedni dostęp dla osób o ograniczonej mobilności.

Wykonawca, w obszarze stacji, montuje także nowe konstrukcje sieci trakcyjnej. Wymieniane są tory. Widać roboty związane z odwodnieniem. Przygotowany jest sprzęt do montażu rozjazdów i prac torowych.

Dzięki inwestycji PLK powstanie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy Legnicą, Lubinem i Głogowem. Dwukrotnie szybciej – 120 km/h pojadą pociągi pasażerskie. Czas przejazdu skróci się o połowę z ponad godziny do ok. 30 min.

Na 10 stacjach i przystankach poprawi się standard obsługi pasażerów. Odnowione perony zapewnią wygodny dostęp do pociągów. Nowy przystanek Lubin Stadion będzie w odległości ok. 1,5 km od stacji Lubin.

Towarowy „łącznik” – towary na tory

Po modernizacji istotnie zmienią się warunki dla transportu towarowego. Składy z ładunkami pojadą nawet 80 km/h. Zakres przewidzianych prac na 40 km obejmuje m.in. tory, mosty, wiadukty, sieć trakcyjną. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych znacznie zwiększą poziom bezpieczeństwa pasażerów i kierowców. Budowa nowego wiaduktu kolejowego na stacji Koźlice dodatkowo usprawni system komunikacji.

Na dolnośląskiej sieci kolejowej trasa Legnica – Rudna Gwizdanów jest „łącznikiem” między magistralami kolejowymi: linią E 30 (biegnącą od zachodniej granicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką, łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin). Na linii Legnica – Rudna Gwizdanów prowadzony był tylko ruch towarowy.

Wartość projektu POIiŚ 5.2-7 „Prace na linii kolejowej nr 289 na odcinku Legnica – Rudna Gwizdanów” to 196 mln zł (netto). Dofinansowanie unijne: 130 574 734 zł (netto). Umowa podpisana w lipcu 2017 r. Czas realizacji do końca 2019 roku, ale samorząd województwa zapowiada że kolej pasażerska do Lubina wróci już w grudniu tego roku.

źródło: http://www.rynek-kolejowy...ubin-86846.html

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 31 z 31  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.