forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Tematyczne » Sport Poprzedni temat :: Następny temat
Żużel
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Lut 11, 2014 20:40

Z Lesznem jestem związany od chwili urodzenia, stąd mój sentyment do sportu żużlowego. Poprzez internet staram się oglądać wszystkie imprezy żużlowe, szczególnie z udziałem mojej ukochanej Unii Leszno, obecnie z dodatkiem FOGO w nazwie. Jeżeli ktoś jeszcze z forumowiczów interesuje się tym sportem, to zapewnie zna temat tłumików w żużlowych motorach. Poniżej artykuł w temacie:
========================

Żużel potrzebuje prezesa Kaczyńskiego


Nie znam się na polityce, ale gdybym miał grubą kreską narysować portrety prezesa Kaczyńskiego i premiera Tuska, w pozach międzynarodowych, to, bazując na strzępach informacji wpadających w ucho, Jarosława przedstawiłbym jako toczącego pianę z pyska buldoga, przekonanego o swojej wszechmocy, warczącego groźnie na niemieckie i rosyjskie jamniki, a Donald byłby pluszowym, miłym misiem, który do rosyjsko – niemieckich dobermanów grzecznie się uśmiecha, licząc na to, że go nie pożrą. Nie podoba mi się ani buldog, ani miś, bo Polska na arenie międzynarodowej nie jest na tyle silna, żeby szczerzyć kły, ani na tyle słaba, żeby kłaść uszy po sobie, ale gdybym musiał któregoś z tych panów uczynić szefem polskiego żużla to bez mrugnięcia okiem wziąłbym Jarosława. Jego megalomania, zapędy imperialne i pogardliwe zerkanie na – jego zdaniem – średnio rozwiniętych sąsiadów, świetnie pasowałyby do pozycji polskiego żużla. Jesteśmy speedwayowym supermocarstwem i konkurentów bijemy o kilka długości, a przywódców mamy takich, jakbyśmy byli amatorskim klubem speedrowerowym.



Prezes Polskiego Związku Motorowego Andrzej Witkowski, albo nie wie, że bez polskiego żużla, nie ma światowego żużla, albo ta wiedza przeszkadza mu w beztroskim brylowaniu na FIM-owskich salonach. Międzynarodowa Federacja znowu potraktowała Polskę jak bezdomnego, który próbuje się zabawić na gali rozdania Oscarów.

Tłumik przygotowany przez Polaka, Leszka Demskiego był głośno chwalony przez wszystkich żużlowców, którzy mieli okazję go przetestować, środowisko gorąco wierzyło, że produkt dostanie homologację FIM i wyprze z branży urządzenia obowiązujące. Figa. Nie dostał. Mimo, że pozytywnie przeszedł testy, znalazły się przepisy, które polski sprzęt zdyskwalifikowały.

Cała batalia rozpoczęła się ponad 3 lata temu, światowa federacja, powołując się na wymogi unijne, uznała, że na żużlowych stadionach jest za głośno i motocykle trzeba ściszyć, czyli wyprodukować nowe tłumiki. Na nic zdały się protesty środowiska i logiczne argumenty ekspertów. Reporterzy jednej ze stacji telewizyjnych zrobili eksperyment, badając poziom głośności w godzinach szczytu na Rondzie Dmowskiego w Warszawie. Okazało się, że w centrum stolicy jest znacznie więcej decybeli niż na stadionie żużlowym, a jednak żadne unijne wymogi ronda nie zamykają. Działacze światowej federacji wyniki testów zbagatelizowali i wprowadzili nakaz używania nowego, ściszonego sprzętu. Efekty są zgodne z prognozami sceptyków. Nowe tłumiki powodują szybsze zużywanie się silników, zakłócają ich pracę, a co za tym idzie przyczyniają się do większej liczby niebezpiecznych sytuacji i upadków na torze.

Polski tłumik zdawał się być lekiem na całe zło, z jednej strony spełnia nowe normy głośności, z drugiej idealnie współgra z silnikiem, żużlowcy są zachwyceni. Produkt Leszka Demskiego przeszedł niemal wszystkie fazy weryfikacji, żeby w finale zobaczyć czerwoną kartkę. Chociaż nikt nie mówi tego głośno i nie ma dowodów, to w środowisku aż huczy od informacji, że całe „tłumikowe” szaleństwo rozpoczęło się od tego, że jakiś zaprzyjaźniony z FIM biznesman wyprodukował nikomu niepotrzebny sprzęt, a jego przyjaciele zapewnili mu rynek zbytu. Teraz dbają o to, żeby nie miał konkurencji.

Mimo, że dostaliśmy czarną polewkę, to nie musimy się poddawać. Tłumiki z homologacją FIM muszą być używane tylko w imprezach organizowanych przez FIM, a nad zawodami ligowymi stoją krajowe federacje, w związku z czym w Polsce możemy jeździć na sprzęcie Demskiego. Taki ruch już zapowiedział szef Głównej Komisji Sportu Żużlowego Piotr Szymański. Jeżeli światowe gwiazdy, ścigające się w Polsce, stwierdzą, że „polski” tłumik jest zdecydowanie lepszy, być może zaczną wywierać presję na FIM i wygramy nie tylko bitwę, ale i wojnę. Do tego jednak potrzebne jest zdecydowane wsparcie prezesa Witkowskiego, który na razie niestety jest tylko miłym, sympatycznym misiem. Bezzębnym. A buldog „siedzi” w polityce, na żużlu prawdopodobnie nigdy nie był.

źródło: http://koro.blog.pl/2014/...a-kaczynskiego/

Podpis użytkownika:
   
Marek Zawadka
Bywalec


Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 136
Skąd: Z Muzy
Wysłany: Wto Lut 11, 2014 21:35

jakby się wydawało.
Bowiem okazuje się, iż sami wnioskodawcy dali ciała, a my już Leopardy wysyłaliśmy na Castangne

http://www.sportowefakty....aign=newswidget

Generalnie z tłumikami jest jeszcze inaczej:) bo wrócą te starsze, i nie będzie jak wyścig na motorynkach...

http://m.przegladsportowy...1060,1,281.html

Generalnie żużel jako dyscyplina to ciekawa sprawa a w szczególności po aferalnym końcu sezonu w Zielonej Górze. Do tego wycofanie się Tomka Golloba z GP. Bojkot przez Brytyjczyków rozgrywek ME.
Stworzenie Dream Teamu w Toruniu i minusowe punkty powodują, że liga będzie ciekawa.
Z perspektywy Lubina warto zauważyć, iż do Zielonej godzina, do Wrocławia na Olimpijski Skansen 1h 20 minut, Rawicz to godzina. Leszno przez most też nieco ponad godzina.
Rawicz jest najbardziej interesujący z uwagi na dawny charakter żużla:) i dużo imprez na poziomie eliminacji indywidualnych.

Fajny sport:)
PS. W kwestii wyjaśnienia:) pierwszy raz na żużlu byłem w 1973 r w Gorzowie, potem regularnie w Lesznie. We Wrocławiu w okresie upadku Sparty... Potem znowu Zielona i znowu Leszno. I GP i dużo zawodów juniorskich i młodzieżowych. Fajny sport:)

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Lut 11, 2014 22:16

Dla wyjaśnienia. Pierwszy raz na żużlu byłem na stadionie ,,Kolejarza" (wcześniejsza nazwa stadionu - ,,Sokół" ) w Lesznie, w połowie lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Więc, Marek, nie masz się czym chwalić... :-)

Podpis użytkownika:
Ostatnio zmieniony przez NEVIL Pią Lut 21, 2014 17:14, w całości zmieniany 1 raz
   
Pluto
Początkujący



Wiek: 27
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 78
Skąd: Lubin
Osiedle: Wyżykowskiego
Wysłany: Pią Lut 14, 2014 01:31

Panowie, jeżeli żużel to tylko Zielona Góra. Falubaz od pewnego czasu jest zgodą Zagłębia , więc wypadało by go wspierać. Unie Leszno? To tak jak by się do Wrocławia na mecze jeździło.
Osobiście jeszcze nie byłem na żużlu, jedynie pod stadionami w ZG i Lesznie, ale zamierzam się kiedyś wybrać z ciekawości.

Podpis użytkownika:
Club106
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Lut 14, 2014 18:26

Pluto, wynika stąd, że jesteś laikiem w temacie. Jak poczujesz smak spalin z motorów i będziesz ocierał twarz z żużlowego pyłu, to będziesz mógł powiedzieć, że byłeś na zawodach żużlowych. Teraz wiele torów ma nawierzchnię ze zmielonego granitu. Ale wcześniej był to zmielony żużel ( stąd nazwa tego sportu) i gdy się siedziało blisko bandy ( wówczas drewniany płotek), to można było po zawodach wyjść z twarzą czarną, jak diabeł... :-) Mnie się to przydarzyło wielekroć.

Podpis użytkownika:
   
Pluto
Początkujący



Wiek: 27
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 78
Skąd: Lubin
Osiedle: Wyżykowskiego
Wysłany: Sob Lut 15, 2014 11:15

Tak, jestem laikiem. Od 20 lat chodzę na mecze Zagłębia, wychowany zostałem na piłce nożnej.

Podpis użytkownika:
Club106
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Lut 15, 2014 16:06

Pluto, dobrych parę lat wstecz, przed przebudową stadionu Zagłębia Lubin, słyszało się głosy, aby nasz stadion przystosować do uprawiania sportu żużlowego. Temat upadł, ale mając tak możnego sponsora, jakim jest KGHM, ten kierunek okazałby się bardziej słuszny, jak utrzymywanie naszych kopaczy z mizernymi wynikami, za ogromne pieniądze.

Podpis użytkownika:
   
Pluto
Początkujący



Wiek: 27
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 78
Skąd: Lubin
Osiedle: Wyżykowskiego
Wysłany: Nie Lut 16, 2014 11:43

No tak, również słyszałem od starszych osób. Żużel w Lubinie myślę, że nie był by zły.
Sam również myślę, że po ukończeniu hali przerzucić się na Ręczną, bo bilety na mecze nożnej do tanich nie należą i nie zawsze stać by pójść.
W tym sezonie chcę się do ZG wybrać i zobaczyć jak to jest "na żywo".

Podpis użytkownika:
Club106
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 19:40

Żużlowi Mistrzowie Polski w Galerii




Ze względu na nawierzchnię toru, jest nazywany „czarnym sportem", z racji prędkości angielskim określeniem „speedway". Obok piłki nożnej i siatkówki, jest jedną z najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce.

Już w najbliższą sobotę, lubińską Galerię ogarnie żużlowa gorączka. Wszystko za sprawą wizyty aktualnych Mistrzów Polski na żużlu, najlepszej drużyny Enea Ekstraligi - ekipy SPAR Falubaz Zielona Góra.

Żużel zaznaczył swoją obecność na arenie światowego sportu już na początku XX wieku. W Polsce pierwsze indywidualne mistrzostwa zostały zorganizowane w 1932 roku. Od tej pory dyscyplina zyskała sobie ogromną ilość fanów, stając się jedną z popularniejszych w kraju.

Spotkać się z żużlową ekipą Falubazu będą mogli wszyscy, którzy w sobotę, 26 kwietnia odwiedzą lubińskie centrum handlowo - rozrywkowe.

W Galerii zagości zielonogórski klub, który na swoim koncie ma siedem tytułów Mistrza Polski. Pojawią się najbardziej utytułowani zawodnicy: Piotr Protasiewicz, Patryk Dudek, Sasza Loktaev, Krzysztof Jabłoński, trener drużyny - Rafał Dobrucki oraz legenda Falubazu - Andrzej Huszcza.

Przewidziany będzie również kobiecy akcent, w postaci Klaudii Szmaj, czyli jedynej Polki z licencją żużlową.

Oprócz prezentacji ekipy Falubazu Zielona Góra, na terenie zewnętrznym lubińskiego obiektu pojawi się motor żużlowy marki GM. Z przejażdżki pojazdem będą mogli skorzystać wszystkie pełnoletnie osoby, niepełnoletni - po pisemnej zgodzie rodzica lub prawnego opiekuna. Dodatkowo, zostanie zorganizowana strefa kartingów z dwoma profesjonalnymi maszynami oraz Akademia Bezpiecznej Jazdy. Niezła gratka czeka również na kibiców - organizatorzy zapowiadają konkursy, podczas których będzie można wygrać bilety na mecz Ekstraligi Żuzlowej z Unibaxem Toruń. Dla najmłodszych fanów, w ramach dziecięcej strefy Falubaziaka, zostaną przygotowane gry oraz zabawy plastyczne, dla pasjonatów dyscypliny - wystawa archiwalnych zdjęć oraz motocykli.

Żużlowa sobota w Galerii Cuprum Arena rozpocznie się o godz. 12.00 i potrwa do godz. 18.00.

źródło: http://elubin.pl/wiadomosci,11765.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 23:53

Pluto, wybierz się tam, a będziesz miał możliwość powąchać żużlowy motocykl, a nawet nim pojeździć... :-)

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 22:28

Żużlowa Grand Prix Europy w Bydgoszczy: Zwycięstwo Krzysztofa Kasprzaka


Krzysztof Kasprzak wygrał żużlową Grand Prix Europy w Bydgoszczy. Drugi był Darcy Ward, a trzeci Jarosław Hampel.



To pierwszy triumf Kasprzaka w cyklu Grand Prix.

Czwarty był świetnie spisujący się od początku turnieju Greg Hancock.

Trzeci z Polaków, startujący z dziką kartą Adrian Miedziński, po dwóch upadkach nie awansował do półfinałów.

To już 16. edycja Grand Prix w Bydgoszczy. Po raz pierwszy na starcie zabrakło triumfatora poprzednich zawodów, którym w 2013 roku był Rosjanin Emil Sajfutdinow. Na swoim macierzystym torze nie pojechał także najbardziej utytułowany polski żużlowiec Tomasz Gollob. Obaj zrezygnowali bowiem ze startów w tegorocznej Grand Prix.

Następne turnieje Grand Prix 2014:


17 maja - Tampere (Finlandia)

31 maja - Praga (Czechy)

14 czerwca - Malilla (Szwecja)

28 czerwca - Kopenhaga (Dania)

12 lipca - Cardiff (Wielka Brytania)

16 sierpnia - Ryga (Łotwa)

30 sierpnia - Gorzów (Polska)

13 września - Vojens (Dania)

27 września - Sztokholm (Szwecja)

11 października - Toruń (Polska)

źródło: http://sport.interia.pl/z...ampaign=firefox

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Wrz 07, 2014 19:13

Moja ukochana Unia Leszno wygrała dzisiaj z ,,medalikami" 55:35 na ich terenie.

===================
Częstochowa zdobyta!


Fogo Unia Leszno potwierdziła wysoką formę. Mimo braku kluczowych zawodników podopieczni Adama Skórnickiego rozbili częstochowskiego Włókniarza 55:35. Bohaterem meczu był Tobiasz Musielak, który nie przegrał z żadnym z rywali.

Więcej: http://sport.elka.pl/zuze...ogo-unia-leszno

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 08:27



Skandalem zakończył się inaugurujący cykl Speedway Grand Prix turniej na Stadionie Narodowym w Warszawie. Po odjechaniu 12 biegów, organizatorzy postanowili zakończyć zawody – oficjalnym powodem zakończenia zawodów były niesprzyjające warunki na torze, nieoficjalnie organizatorom GP figla spłatała niesforna tego wieczoru maszyna startowa

Na ten dzień czekał każdy kibic żużla. Inauguracja zmagań o tytuł mistrza świata została zapoczątkowana w szczególnym miejscu – na Stadionie Narodowym w Warszawie. Tym samym, choć na jeden dzień stolica Polski stała się również stolicą światowego żużla. Ponadto wszyscy fani speedwaya na świecie mieli okazję pożegnać najlepszego polskiego żużlowca w historii Tomasza Golloba. To, czego można było się spodziewać, to niesamowite przywitanie naszego mistrza podczas prezentacji. Przed zawodami było pewne, że czekają nas wielkie emocje, choć nikt nie spodziewał się, że główną rolę "czarnego charakteru" w tym spektaklu odegra maszyna startowa.

I tak w pierwszym wyścig został rozgrywany na raty, Michael Jespen Jensen próbował bowiem ukraść start, przez co arbiter zawodów James Lawrence podjął decyzję o powtórce inauguracyjnego wyścigu. W niej najlepszym startem popisał się Krzysztof Kasprzak i to on, jako pierwszy w historii wygrał wyścig żużlowy na Stadionie Narodowym w Warszawie! Niestety w kolejnej odsłonie Tomasz Gollob po niezłym starcie nie utrzymał drugiej pozycji i ostatecznie zakończył wyścig na trzeciej pozycji, przyjeżdżając jedynie przed innymi naszym reprezentantem Maciejem Janowskim.

Przed czwartym wyścigiem zepsuła się taśma startowa, co przedłużyło znacznie rozpoczęcie tej gonitwy. Ostatecznie zawodnicy wystartowali na „zielone światło”, a zwycięzcą tego niecodziennego biegu był Matej Zagar. Wydawać by się mogło, że zawody ruszą dalej, po regulaminowej przerwie na kosmetykę toru, jednak organizatorzy w dalszym ciągu nie mogli uporać się z wadliwą maszyną startową, co powodowało frustrację wśród kibiców. Zawody przeciągały się niesamowicie, co przyćmiło iście sportowe emocje, a rzucało coraz gorszy cień na świetnie zapowiadające się ściganie na Narodowym w Warszawie. Kiedy wydawało się, że wszystko zmierza w dobrym kierunku, ponownie dała o sobie znać złośliwość rzeczy martwych i tak szósty bieg, pomimo jego dokończenia został powtórzony. Kolejne odsłony były rozgrywane już bez pomocy maszyny startowej, co pozwoliło na sprawniejsze prowadzenie zawodów.

Po dwóch seriach, które trwały ponad półtorej godziny, stawce przewodził, jak dotąd niepokonany Matej Zagar. Polscy zawodnicy jechali dosyć nierówno, a najlepszy z nich Jarosław Hampel z czterema punktami znajdował się czołówce turnieju. Warto dodać, że z dalszego uczestnictwa w zawodach wycofał się Andreas Jonsson, któremu odnowiła się kontuzja kolana, a to otworzyło furtkę rezerwowym, którymi byli Bartosz Zmarzlik i Piotr Pawlicki. W dalszej części zawodów kibice puścili w niepamięć problemy z taśmą, jednak kolejnym elementem psującym sobotnie widowisko był pogarszający się stan toru, który z biegu na bieg przysparzał wielu problemów zawodnikom, którzy niejednokrotnie musieli bronić się przed upadkami.

Sporo, wyczekiwanych emocji mieliśmy w jedenastym wyścigu, w którym kapitalną walkę o dwa punkty stoczyli ze sobą Gollob i Thomas H. Jonasson. Obaj zawodnicy tasowali się na trasie, jednak tuż przed metą szwedzki zawodnik przechytrzył polskiego czempiona i zameldował się na mecie na drugiej pozycji. W 12 wyścigu wszystko wyglądało dobrze do początku czwartego okrążenia. W nim po raz drugi podczas zawodów z „jednodniowym” torem na Stadionie Narodowym w Warszawie zapoznał się Troy Batchelor. Australijczyk został wykluczony, a wyniki zostały zaliczone – choć od początku niebyło to takie pewne…. Z biegiem czasu na stadionie robiło się coraz chłodniej, a atmosferę podsycała ponownie wadliwa maszyna startująca, której przez niemal godzinę nie udało się okiełznać służbom. Powoli wielkie żużlowe święto zamieniało się w cyrk. To nie mogła być dobra promocja dla żużla, na jaką liczono jeszcze kilka dni temu.

Po długim oczekiwaniu na kibiców, jak grom z jasnego nieba spadła wiadomość, że zawody zostały odwołane. Złość kibiców na tę wiadomość była przeogromna. Głównym powodem, jaki podano za przyczynę odwołania imprezy, był nieodpowiedni tor sprzyjający niebezpiecznej jeździe. Na zakończenie wydarzenia na Stadionie Narodowym można skomentować jednym słowem: kompromitacja.

Więcej: http://eurosport.onet.pl/...ohaterem/nkvj0w

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Kwi 19, 2015 23:13

Warszawa do Stadionu Narodowego nie ma szczęścia. Wpierw podczas meczu piłkarskiego Polski z Anglią, potrafili zrobić basen z piłkarskiej murawy, mimo, iż mieli zasłaniany dach, tylko że nikomu nie chciało się uwierzyć w prognozy meteorologiczne. A teraz druga wpadka z przygotowaniem stadionu do międzynarodowej imprezy żużlowej. Jak pamiętacie też, warszawiacy mieli w planie na stadionie zbudować skocznię narciarską. W tej Warszawie albo za wiele piją, lub ćpają, bo ich decyzje kłócą się ze zdrowym rozsądkiem... :-)
=========================

Komentarz:

~Kmicic :

Albo pokażecie jaja albo zostaniecie chłopcami na posyłki panie Witkowsik.

Ten kraj to bezdyskusyjny lider tej dyscypliny i odpuszczenie tego będzie pokazem totalnego "chłpopstwa feudalnego".

Czekam na twarde decyzje i wyciągnięcie konsekwencji dla szacunku do nas kibiców.

Dla mnie to było zwykłe naplucie w twarz. Zabrałem swoje dzieci, zapłaciłem kupę kasy i nabawiłem się tylko wstydu!

=========================
Polski Związek Motorowy zażąda odszkodowania za skandal w Warszawie? "Rozważamy podjęcie kroków prawnych"


Nadal nie milk­ną echa skan­da­lu zwią­za­ne­go z pierw­szą rundą cyklu Grand Prix, która w mi­nio­ną so­bo­tę zo­sta­ła ro­ze­gra­na na Sta­dio­nie Na­ro­do­wym w War­sza­wie.




Wydarzenie to miało być wielkim sportowym świętem, a okazało się totalną klapą. Zawody ze względu na problemy z maszyną startową i niezbyt bezpieczną nawierzchnią jednorazowego toru, zostały odwołane po 12 wyścigach. Decyzja organizatorów spotkała się wielkim oburzeniem ze strony widzów, którzy w liczbie 53 tysięcy zasiedli na trybunach w Warszawie. Winnego całego zamieszania i skandalu, obarcza się organizatora cyklu Speedway Grand Prix firmę BSi, jak i wykonawcę jednorazowego toru, firmę prowadzoną przez Ole Olsena – Speed Sport.

Jak się okazuje Polski Związek Motorowy nie zostawi bez echa zaistniałej sytuacji i wstąpi na drogę wystąpi na drogę prawną przeciwko wyżej wymienionym firmom. W kuluarach mówi się o tym, że PZM będzie żądał od BSI i Speed Sport odszkodowania z tytułu ni wywiązania się umowy.

W niedzielę prezes Andrzej Witkowski wystosował oficjalny komunikat związany ze skandalem na Stadionie Narodowym, poniżej prezentujemy jego treść:

W imieniu Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego przepraszam kibiców gromadzonych na Stadionie Narodowym podczas FIM Speedway Grand Prix of Poland, a także wszystkich sympatyków sportu żużlowego w Polsce. Wydarzenia, które miały miejsce 18 kwietnia, nie wyniknęły z winy organizatora, którym był Polski Związek Motorowy, ani spółki Pl.2012+, która jest operatorem Stadionu Narodowego.

Indywidualne Mistrzostwa Świata na Żużlu (Speedway Grand Prix) funkcjonują pod auspicjami Międzynarodowej Federacji Motocyklowej (FIM), której członkiem jest Polski Związek Motorowy (PZM). Krajowa Federacja podlega regulaminom FIM. Prawa do organizacji Speedway Grand Prix FIM sprzedała do roku 2021 promotorowi cyklu – angielskiej firmie Benfield Sport International Ltd.

Organizacja FIM Speedway Grand Prix of Poland wyniknęła z umowy na lata 2015 – 2017 zawartej przez Zarząd Główny Polskiego Związku Motorowego z promotorem Benfield Sport International Ltd. W zawartej umowie BSI zobowiązała się do zakupu materiału niezbędnego do budowy czasowego toru na Stadionie Narodowym, a także do jego dostarczenia do magazynów w Warszawie, z których następnie został on przetransportowany na Stadion Narodowy.

Zgodnie z zawartą umową, Benfield Sport International Ltd. wskazała duńską firmę Speed Sport – prowadzoną przez Ole Olsena jedyną w ostatnich latach firmę budującą tory czasowe na świecie - jako wykonawcę toru na Stadionie Narodowym dla potrzeb przeprowadzenia tam zawodów Speedway Grand Prix w latach 2015 - 2017. Umowa nałożyła na firmę Speed Sport obowiązek budowy toru, zapewnienia całości sprawnych urządzeń wyposażenia toru zgodnie z obowiązującymi regulaminami FIM, w tym i maszyny startowej oraz demontażu toru i jego urządzeń po zawodach.

Zgodnie z zawartą z BSI umową rolą PZM jako organizatora nie było wybudowanie toru do odbycia zawodów, a wszystkie inne zagadnienia związane z ich przeprowadzeniem, w tym zapewnienie odpowiedniego obiektu. W tym celu PZM zawarł odrębną umowę na wynajęcie Stadionu Narodowego z jego operatorem – spółką Pl.2012+.

Stadion Narodowy został udostępniony dla Speed Sport do wykonania prac przy budowie toru w dniu 12 kwietnia. Prace nad faktycznym układaniem nawierzchni toru rozpoczęły się w dniu 14 kwietnia. W dniu 17 kwietnia 2015 tor został odebrany do treningu przez Jury FIM - najwyższą władzę sportową FIM podczas rozgrywania zawodów GP.

W czasie oficjalnego, nieobowiązkowego treningu większość zawodników nie wzięło w nim udziału uzasadniając to względami bezpieczeństwa i jednocześnie przekazało swoje uwagi do stanu toru. Po treningu odbyło się regulaminowe posiedzenie Jury FIM, które przekazało uwagi zawodników Ole Olsenowi zobowiązując go do poprawienia stanu toru.

18 kwietnia o godzinie 9.00 rozpoczęły się jazdy testowe uczestników zawodów, w których wzięła udział zadecydowana większość zawodników. Na ich podstawie Jury FIM dopuściło tor do zawodów uznając go jako zgodny z regulaminem i bezpieczny.

W trakcie trwania zawodów stan toru przygotowanego przez Speed Sport sukcesywnie pogarszał się. Nawierzchnia stawała się nierówna i utrudniała płynną jazdę zawodników. Ponadto od początku zawodów występowały problemy z działaniem maszyny startowej.

Po spotkaniu z zawodnikami po XII wyścigu Jury FIM podjęło decyzję o zakończeniu zawodów. Zgodnie z regulaminem FIM – odbyły się trzy pełne serie wyścigów i zawody zostały uznane za odbyte, a wyniki sportowe zostały zatwierdzone i ogłoszone.

W nawiązaniu do powyższego Polski Związek Motorowy rozważa podjęcie kroków prawnych na drodze sądowej w stosunku do BSI oraz Speed Sport, o których będziemy informować opinię publiczną.

Jeszcze raz chcemy przeprosić kibiców za zaistniałą sytuację.

W imieniu Zarządu Głównego PZM

Prezes Andrzej Witkowski

źródło: http://eurosport.onet.pl/...ozwazamy/ty7gyj

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14069
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Maj 31, 2015 19:58

A moja Unia z Leszna znowu do przodu... :-)



Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.