forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
 Ogłoszenie 
Szanowni Forumowicze!
Tak to już jest na tym świecie, że coś się kończy a coś innego zaczyna. W związku ze stale spadającą popularnością forum z dniem 09 czerwca 2018 r. forum zakończy swoją działaność.

Spędziłem z Wami mnóstwo wspaniałych chwil, prowadziłem setki ciekawych dyskusji za co chcę Wam serdecznie podziękować.

W przypadku zainteresowania któregoś z Was kontynuowaniem tego dzieła, zapraszam do kontaktu celem omówienia możliwości odsprzedaży forum.

Dziękuję jeszcze raz i do zobaczenia!
elektryk


P.s: Szczególne podziękowania dla NEVIL'a za to że zawsze był, jest i czuwa! Twój wkład w forum jest ponadprzeciętny. Szacun!
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Hydepark » Telefony komórkowe Poprzedni temat :: Następny temat
Telefony komórkowe
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Lut 06, 2015 18:56

Play zaoferował 5 milionom klientów rezygnację z płacenia za rozmowy i SMS w sieci




Operator sieci Play - P4 wprowadza nielimitowane, darmowe wiadomości SMS i rozmowy dla swoich klientów w ramach sieci, poinformował członek zarządu operatora Bartosz Dobrzyński. W rozmowie z agencją ISBnews dodał, że nie spodziewa się presji na ARPU (przychód na klienta), a za to liczy na korzyści z lojalizacji użytkowników.

"Play pokazuje, że telekomunikacja zawsze daje możliwość wprowadzania czegoś nowego. W ubiegłym roku było dużo o 4G LTE i transmisji danych. Teraz chcieliśmy zrobić coś specjalnego dla naszych klientów i zaoferować więcej w dzwonieniu i SMS-owaniu. W efekcie dajemy nowy standard - stan darmowy. Od dziś ok. 5 mln naszych klientów może przestać płacić za dzwonienie i SMS do innych klientów w Play" - powiedział Dobrzyński podczas spotkania z dziennikarzami.

Podkreślił, że operator spodziewa się przede wszystkim wzrostu zadowolenia klientów. W rozmowie z ISBnews wskazał, że presja na ARPU z tytułu nowej oferty ma być zniwelowana wzrostem lojalizacji klientów poprzez wzrost użycia innych usług oraz przyciąganiem do sieci nowych klientów z polecenia obecnych.

"Tak to działa, że im bardziej zadowoleni klienci, tym przychodzi więcej nowych. Ostatecznie wpływ na ARPU ma się zniwelować" - powiedział członek zarządu operatora.

Oferta obejmuje klientów operatora, niezależnie czy mają kartę czy abonament, a także klientów biznesowych.

Operator miał 11,8 mln klientów na koniec września 2014 r. (wzrost o 1,5 mln w porównaniu rok wcześniej).

źródło: http://serwisy.gazetapraw...we-rozmowy.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Mar 19, 2015 12:24

Komentarze:

podsłuchiwany

A jaki normalny człowiek ważne i poufne sprawy załatwia przez telefon.

--------------------------

: frank

Ale nie ma takiego przykazania nie podsłuchuj.

-------------------------

: talleyrand

władza, która boi się obywateli, to ich podsłuchuje. Tak było, jest i będzie w państwach policyjnych

=========================

Obywatelu, pamiętaj: Twoja rozmowa jest kontrolowana




Przedstawiciele 11 instytucji mogą sprawdzić, gdzie logował się nasz telefon, kiedy i do kogo telefonowaliśmy. Korzystają z tego prawa coraz chętniej. W 2014 roku 2 mln 177 tys. razy

UKE zbiera dane retencyjne, czyli dotyczące przechowywania zapisów rozmów telefonicznych, wiadomości elektronicznych (SMS) i geolokalizacji osób korzystających z telefonów komórkowych. Co roku pyta on operatorów telekomunikacyjnych, ile żądań o udostępnienie danych otrzymali od uprawnionych do tego organów. Stały i niekontrolowany przez nikogo dostęp do wrażliwych danych o użytkownikach sieci telekomunikacyjnej w Polsce ma 11 służb, m.in. ABW, policja, Straż Graniczna, CBA, Żandarmeria Wojskowa i Służby Kontrwywiadu Wojskowego oraz sądy i prokuratury. Na podstawie danych uzyskanych od 1920 telekomów (98 proc. odpowiedzi udzieliły największe z nich, czyli Orange, T-Mobile, Plus i Play) UKE wyliczył, że w 2014 r. służby, sądy i prokuratury złożyły łącznie 2 177 916 zapytań o dane swoich klientów. Rok wcześniej żądały podobnych informacji nieco ponad 1,7 mln razy. Oznacza to, że przybyło ich 24 proc.

Skąd taki wzrost? Nie wiadomo. Sposób definiowania zapytań służb i udzielania odpowiedzi nie jest jednolity dla wszystkich organów państwa. W skrócie można opisać go w taki sposób, że jeden operator, składając do UKE żądanie udostępnienia 1 tys. rekordów z bazy danych w jednej sprawie, może policzyć jako pojedyncze zapytanie, a inny jako tysiąc. Fundacja Panoptykon samodzielnie zapytała uprawnione organy o skalę zjawiska. Odpowiedzi otrzymała tylko od policji, SG, ABW, CBA, ŻW i Kontroli Skarbowej. Zabrane przez nią dane wskazują, że nawet bez Służby Celnej, Kontrwywiadu oraz sądów i prokuratur żądań inwigilacyjnych w 2014 r. było ponad 2,3 mln. Najczęściej sięgały po nie policja (prawie 1,7 mln) i Straż Graniczna (ponad 302 tys.). – Liczba zapytań Straży Granicznej w 2014 r. spadła o prawie 20 proc. w stosunku do ubiegłego roku – zauważa Agnieszka Golias, rzeczniczka prasowa komendanta głównego SG. Za to policja miała o 165 tys. więcej zapytań niż rok wcześniej. Niestety, Komenda Główna Policji nie była wczoraj w stanie wyjaśnić przyczyn.

Więcej: http://prawo.gazetaprawna...ntrolowana.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Kwi 05, 2015 14:34

Zniesienie roamingu. Trwają spory odnośnie terminu




Spory wokół zniesienia dodatkowych opłat za rozmowy z telefonów komórkowych za granicą. Pierwsza runda rozmów w sprawie zlikwidowania roamingu pokazała, że negocjacje będą bardzo trudne.

Unijne rządy zaproponowały zniesienie opłat dopiero w 2018 roku. Parlament Europejski chce, by nastąpiło to pod koniec tego roku i ma wsparcie Komisji Europejskiej.

Wysokie rachunki telefoniczne po powrocie z zagranicy potrafią przyprawić o ból głowy. I choć opłaty roamingowe są od kilku lat redukowane, to perspektywa ich zniesienia jeszcze w tym roku wydała się kusząca. Jednak unijne kraje wcale takie chętne do szybkiego znoszenia roamingu nie są, co nie podoba się Komisji Europejskiej, która rozpoczęła całą batalię o niższe ceny. - 2018 rok to jakiś żart - skomentował wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Andrus Ansip.

"Jestem rozczarowany tą propozycją. Przecież obiecaliśmy ludziom, że zlikwidujemy stawki roamingowe pod koniec tego roku. Te dodatkowe opłaty to nie jest problem mniejszości, to duże utrudnienie dla wielu w Unii Europejskiej" - powiedział wiceszef Komisji.

Z relacji uczestników pierwszej rundy negocjacyjnej wynika, że żadna ze stron nie chce ustąpić w sprawie terminu zniesienia roamingu. Unijne rządy obstają przy 2018 roku , a europosłowie zarzucają im złamanie wcześniejszych obietnic i krytykują mało ambitne podejście.

źródło: http://www.biztok.pl/gosp...-terminu_a20820

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Kwi 16, 2015 09:51


UKE: Analiza wpływu telefonów komórkowych na organizm człowieka




Wyniki badań telefonów komórkowych przeprowadzono pod kątem pochłaniania przez ludzkie ciało energii elektromagnetycznej podczas rozmów telefonicznych (badanie współczynnika SAR).

Biorąc pod uwagę, iż korzystanie z telefonów komórkowych jest w polskim społeczeństwie powszechne, a obecnie liczba aktywnych telefonów komórkowych w Polsce szacowana jest na 57 mln egzemplarzy. Prezes UKE postanowił przyjrzeć się wpływowi, jaki telefony komórkowe mają na organizm osoby prowadzącej rozmowę, w szczególności biorąc pod uwagę najbardziej wrażliwych użytkowników, jakimi są dzieci i osoby w podeszłym wieku. Zgodnie z powszechnie przyjętym w Europie Zaleceniem Rady Europy (1999/519/EC) poziom pochłaniania energii elektromagnetycznej, a więc tak zwany współczynnik SAR (ang. Specyfic Absorption Rate) nie może przekroczyć wielkości 2W/kg, w przeliczeniu na 10g masy tkanki ludzkiego ciała. Wartość współczynnika SAR informuje więc o tym, jak dużo energii wypromieniowanej przez telefon komórkowy absorbowane jest przez organizm użytkownika. Przekroczenie emisji powyżej poziomu 2W/kg, gdy podczas rozmowy trzymamy telefon w bezpośrednim sąsiedztwie głowy, uznawane jest za szkodliwe dla ludzkiego organizmu.

Badania objęły pobrane ze sklepów (znajdujące się obecnie w ofercie) próbki 11 modeli telefonów komórkowych, które ze względu na swoją budowę i dostępne funkcje mogą być w szczególności wykorzystywane przez seniorów i dzieci. Próbki zostały pobrane w okresie styczeń – luty 2015 r., a badania wykonano w lutym i marcu 2015 r.

Prezentowane poniżej wyniki dotyczą 2 egzemplarzy każdego z badanych modeli, a podana wielkość współczynnika SAR jest wielkością maksymalną (najmniej korzystną) otrzymaną w serii testów dla każdego egzemplarza.

Lista wyrobów poddanych badaniom (kolejność alfabetyczna):

Więcej: http://serwisy.gazetapraw...-czlowieka.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Maj 28, 2015 09:01

Jak odnaleźć zgubiony/skradziony telefon?




Masz spore możliwości

Mimo, że kradzieże telefonów są coraz rzadsze, to wciąż jednak się zdarzają. Często to my sami gubimy nasze smartfony - zostawiamy je w komunikacji miejskiej, na ławce w parku, w taksówce. Utrata telefonu nie oznacza jednak, że nie mamy żadnych szans na jego odzyskanie. Istnieje kilka prostych sposób na to, aby namierzyć zgubę, zablokować do niej dostęp, a w skrajnych sytuacjach wymazać wszystkie dane.

Więcej: http://tech.wp.pl/gid,175...on,galeria.html

Podpis użytkownika:
   
tunka
Bywalec



Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 121
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 09:40

Zauważyliście,że w ostatnim czasie na popularności zyskują telefony z systemem Windows Phone? Kiedyś nie były tak popularne ale na przykład Microsoft wydał kilka bardzo fajnych telefonów:
Lumie 535
Lumię 640
Lumię 532

Sama skusiłam sie na ten pierwszy model i jestem zadowolona .Wcześniej miałam androida i muszę przyznać,że system windows Phone jest o wiele wygodniejszy.

Na stronie znajduje się obecnie aktualne porównanie telefonów komórkowych i te z Microsoftu zajmują wysokie miejsca: http://lepsze.co/ranking/telefony-komorkowe

Podpis użytkownika:
   
esta8
Nowy(a) na forum


Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 21
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 18:14

Ja słyszałam, że teraz na popularności zyskują tanie telefony jak http://goophones.pl/ , podobno niemal niczym się nie różnią od swoich oryginalnych pierwowzorów ;)

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Maj 30, 2015 19:37

A ja słyszałem, że Ty zarejestrowałaś się na forum.lubin.pl tylko po to, żeby reklamować wszystko, co tylko się da. Skończ z tym !

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Cze 02, 2015 12:39

Polaku, Google Now za Ciebie napisze SMS, zadzwoni i uruchomi aplikację


Asystent Google Now powoli staje się w Polsce użytecznym narzędziem. Firma z Mountain View wprowadza do naszego kraju kolejne funkcje, które zwiększają funkcjonalność tego asystenta. Tym razem dostaliśmy obsługę poleceń, możemy za pomocą komendy głosowej wysłać wiadomość, zadzwonić lub uruchomić aplikację.

Pod koniec styczna Google Now zaczął odpowiadać w języku polskim. Asystent rozpoznaje już zwroty w naszym języki i takimi też odpowiada, po pytaniu o pogodę, kobiecy głos opowie nam o warunkach panujących za naszym oknem. Oczywiście asystent rozpoznaje również inne polecenia, jak chociażby pytanie o datę urodzin znanej osoby. Natomiast niecały miesiąc w temu dostaliśmy możliwość aktywowania wyszukiwarki Google za pomocą komendy głosowej „OK Google”.

Więcej: http://www.dobreprogramy....News,63422.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Cze 14, 2015 16:42

Zabierasz telefon na wakacje? Sprawdź jak nie zbankrutować przez roaming




Jeśli szykujecie się do wakacyjnych wyjazdów za granicę, z pewnością zastanawiacie się, czy telefon będzie działał w obcym kraju i jak będzie wyglądał rachunek telefoniczny po powrocie. Usługi roamingowe można włączyć u operatora, ale wysokość rachunku będzie oczywiście zależała od kraju, w którym planujecie wakacje. Przygotowaliśmy dla Was krótki przegląd cenników.

Parlament Europejski ustalił stawki Eurotaryfy, która jest wyznacznikiem maksymalnych opłat, jakie może pobierać operator za usługi w roamingu na terenie Unii Europejskiej (przypominamy, że Szwajcaria, Norwegia, Islandia, Liechtenstein i niektóre kraje Półwyspu Bałkańskiego nie należą do Unii Europejskiej). Do końca czerwca stawki te wynoszą:

Więcej: http://www.dobreprogramy....News,62242.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Cze 20, 2015 13:40

Uwaga na drogie połączenia




Urząd Komunikacji Elektronicznej po raz kolejny uczestniczy w akcji informacyjnej pt. „Przed wakacjami – co warto wiedzieć?” realizowanej wspólnie przez kilkadziesiąt instytucji publicznych. Jej celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na te kwestie, które mogą okazać się istotne podczas letniego wypoczynku.

Usługi o podwyższonej płatności, tzw. Premium Rate są z reguły wykorzystywane przez organizatorów loterii, konkursów i plebiscytów, które mnożą się szczególnie w okresie wakacyjnym. Kolorowe ogłoszenia i reklamy sugerują odbiorcom, że wygrana jest niemal pewna, a jedynym warunkiem jej uzyskania jest wysłanie krótkiej wiadomości lub wykonanie połączenia telefonicznego. Niestety, często informacja o podwyższonej płatności za wysłanie SMS lub połączenie jest mało widoczna, podobnie jak regulamin i warunki świadczenia usługi. Należy pamiętać, że wszelkiego rodzaju gry i serwisy informacyjne w formie wiadomości tekstowych SMS organizowane są przez różne przedsiębiorstwa, które do tego celu, odpłatnie, wykorzystują numery udostępniane przez operatorów telekomunikacyjnych. Oznacza to, że reklamację dotyczącą konkretnej gry, loterii, serwisu informacyjnego należy zgłaszać: - do swojego operatora, - do podmiotu organizującego, oferującego daną usługę. Zgłoszona po fakcie reklamacja, ze względu na zawiłe zapisy regulaminowe, może niestety okazać się nieskuteczna. Dlatego warto prewencyjnie zastosować proponowane rozwiązania: - Zażądać od operatora blokady wszystkich numerów o podwyższonej płatności (usługa jest darmowa). - Ustanowić limit kwotowy na tego typu usługi. Dzięki temu, po przekroczeniu wcześniej ustalonej kwoty w danym okresie rozliczeniowym, abonent zostanie o tym niezwłocznie poinformowany i sam podejmie decyzję, czy chce nadal korzystać z płatnych usług. - Zarejestrować dziecko jako użytkownika telefonu. To rozwiązanie umożliwia rodzicowi (lub innemu dorosłemu opiekunowi) zarządzanie usługami na koncie dziecka i sprawowanie kontroli nad dostępnością i treściami usług typu Premium Rate. - Sprawdzić przedsiębiorstwo odpowiedzialne za usługę. Znając numer, na który ma być wysłana (lub już została wysłana) wiadomość w prosty sposób można zidentyfikować dostawcę, który świadczy usługę o podwyższonej opłacie. Wystarczy wejść na prowadzony przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wykaz numerów usług o podwyższonej opłacie i wpisać w wyszukiwarce dany numer. Wówczas w rubryce „podmiot realizujący dodatkowe świadczenie" pojawi się nazwa i adres przedsiębiorcy, który odpowiada za usługę typu Premium Rate. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że usługodawcy mają obowiązek rzetelnie poinformować jaki jest koszt usługi i jakie są jej zasady, a także umożliwić natychmiastową rezygnację (zwolnioną od opłat). Powinniśmy bez trudu odnaleźć (np. na wskazanej stronie internetowej) nazwę, adres i dane kontaktowe usługodawcy, regulamin świadczenia usługi oraz warunki jej świadczenia (zakres, płatności, warunki rezygnacji). Jeżeli usługodawca umożliwia dokonanie opłaty za usługę za pośrednictwem SMS Premium - opłata musi być wskazana przy numerze, na który ma zostać wysłana wiadomość. Informacja o cenie musi być podana tą samą czcionką, kolorem oraz na tym samym poziomie, co numer SMS Premium. Po zakończeniu świadczenia usługi nasz numer telefonu lub inne dane osobowe mogą być przetwarzane jedynie do rozliczenia tej usługi, chyba, że wyraziliśmy zgodę na otrzymywanie oferty handlowej w odrębnym zamówieniu. Do UKE wciąż docierają zgłoszenia o próbach oszukiwania abonentów sieci komórkowych, polegających na pozostawianiu nieodebranych połączeń od numerów rozpoczynających się od +225 lub +243. Choć numery nie wzbudzają podejrzeń (pierwsze dwie cyfry wyglądają jak krajowe numery kierunkowe z Warszawy lub Płocka), to nieodebrane połączenia naprawdę pochodzą z egzotycznych krajów: Wybrzeża Kości Słoniowej, Nowej Gwinei lub Republiki Konga, a co za tym idzie - są bardzo kosztowne. Jeśli odruchowo oddzwonimy na podane numery może nas później niemile zaskoczyć wysoki rachunek telefoniczny. Przed wykonaniem połączenia zwrotnego, należy sprawdzić ile cyfr ma wyświetlający się numer (krajowe numery stacjonarne i komórkowe posiadają standardowo 9 cyfr, numery międzynarodowe z reguły mają 12-15 cyfr). To pomoże w identyfikacji potencjalnego zagrożenia.

źródło: http://www4.rp.pl/article/20150619/PCD/306199797

Podpis użytkownika:
   
olubin
Bywalec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 278
Wysłany: Wto Cze 23, 2015 10:59

Dzięki, na pewno mi się te informacje przydadzą.

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Sie 01, 2015 14:36

Jak komórki szkodzą głowie




Czy na telefonach powinny być ostrzeżenia przed zachorowaniem na raka – jak na pudełkach papierosów?

Kontrowersje wokół wpływu telefonów na zdrowie człowieka wróciły po decyzji lokalnych władz Berkeley w Kalifornii nakazującej sklepom przekazywać kupującym informacje o normach promieniowania i instrukcji „bezpiecznego" używania komórek. Sprzedawcy będą musieli powiedzieć potencjalnym klientom, że dzieci czy kobiety noszące telefony w stanikach narażają się na zwiększoną radiację – mówi sieci CNN Joel Moskowitz z szanowanego Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, jeden z autorów nowych przepisów.

Jego zdaniem związek między używaniem telefonów komórkowych a zachorowaniami na raka mózgu jest bardzo prawdopodobny. Sam Moskowitz przez swoją komórkę rozmawia wyłącznie przez zestaw słuchawkowy. A gdy nie rozmawia, nosi ją wyłączoną w teczce.

W większości krajów europejskich obowiązują zalecenia dotyczące używania telefonów komórkowych w celu zminimalizowania wpływu promieniowania elektromagnetycznego na organizm. Proponuje się m.in. wykorzystywanie zestawów słuchawkowych lub głośnomówiących, przechowywanie telefonu z dala od ciała, redukowanie długości rozmów czy ograniczenie użycia telefonów przez dzieci. Producenci podają również tzw. wartość SAR (Specific Absorption Rate), informując w ten sposób o przybliżonej absorpcji promieniowania przez organizm użytkownika.

Problem polega jednak na tym, że nie wiadomo, czy takie zalecenia mają sens i jakie powinny być ograniczenia wartości SAR. Badania laboratoryjne wskazują, że promieniowanie elektromagnetyczne wpływa na żywe komórki. Natomiast badania populacji ludzkiej nie przynoszą jednoznacznych konkluzji.

Największe dotąd badanie użytkowników telefonów komórkowych i ich zdrowia to Interphone zlecone przez Międzynarodową Agencję Badania Raka. Kosztowało 24 mln dolarów (część pokryli producenci sprzętu i operatorzy) i wzięło w nim udział kilkanaście tysięcy osób. Ponad 50 naukowców pracujących w ramach Interphone stwierdziło, że nie ma dowodów na związek między używaniem telefonów a zachorowaniami na nowotwory. Z wyjątkiem 10 proc. użytkowników korzystających ze swoich komórek wyjątkowo często – pół godziny dziennie przez ponad dziesięć lat. Ci byli zagrożeni glejakiem mózgu.

Tyle że dane te przedstawiono w 2010 roku – od tego czasu sposób i czas korzystania z telefonów komórkowych (smartfonów) całkowicie się zmieniły. To, co 15 lat temu – gdy Interphone startował – było „intensywnym" wykorzystaniem komórek, dziś jest standardem.

W 2010 roku podobne przepisy jak obecnie Berkeley próbowało przeforsować San Francisco. Sprzedawcy mieli informować o możliwym ryzyku zachorowania na raka. Wówczas do wprowadzenie takich przepisów w życie nie dopuścili operatorzy. W 2011 roku Międzynarodowa Agencja Badania Raka uznała promieniowanie komórek za czynnik „możliwie rakotwórczy dla człowieka". W międzyczasie przeprowadzono jeszcze kilkanaście badań, które dały negatywne rezultaty.

Sprawa jest jednak daleka od wyjaśnienia. Trwa właśnie największe badanie tego typu – COSMOS. Biorą w nim udział ochotnicy z pięciu krajów Europy – Wielkiej Brytanii, Danii, Szwecji, Finlandii, Holandii i Francji. Zbieranie ankiet i analizę stanu zdrowia 290 tys. osób wykona Imperial College London. Celem COSMOS jest sprawdzenie zdrowia użytkowników komórek nie w ciągu kilku lat – jak dotychczasowe analizy – lecz 20–30 lat. Pierwsze dane z początkowych pięciu lat trwania eksperymentu mają być znane w przyszłym roku.

źródło: http://www4.rp.pl/Nowe-te...za-glowie.html#

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14320
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Sie 24, 2015 12:22

Komentarze:

jacek

Polacy z natury nie lubia czytac, maja problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego. objetośc powyzej 30% strony A4 do przeczytania wywołuje frustracje i ... agresję. kilka dni temu zmieniałem umowę w ORANGE. Pani zasypała mnie plikiem kartek do podpisania. jakie było jej zdziwienie kiedy zacząłem czytac kartka po kartce. oczywiście "złapałem" pania kiedy podsunęła mi niewinnie wyglądające oswiadczenie o zapoznaniu się z regulaminem czegos tam o czym wczesniej nie było mowy. argument - bo wszyscy podpisuja ... powalił mnie na kolana. Panią też zresztą ponieważ odmówiłem przyjęcia tego zbytecznego dla mnie dodatku.
---------------------------

xx

To wszystko się tyczy głownie androida, gdzie jesteśmy informowani przed instalacja o tym jakie dane będzie wyciągała aplikacja, ale jeżeli się nie zgodzimy, nie zainstalujemy aplikacji. Inaczej jest w IOS, gdzie po uruchomieniu system informuje nas do jakich danych próbuje się dobrać aplikacja i pyta czy jej na to pozwolić. Możemy pozbawić aplikację dostępu do wymaganych przez nią danych, a ona nadal będzie działała.
============================

Po co latarce nasze dane?


Wiele osób jest nieświadomych, że dana aplikacja w ogóle zawiera dostęp do naszych danych - mówi Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Rz: Według Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2014 roku zużyliśmy ponad 100 procent więcej megabajtów danych niż rok wcześniej – aż 260 miliardów megabajtów. Wynika to oczywiście z popularności smartfonów i urządzeń mobilnych. Smartfony i aplikacje ułatwiają nam życie, ale czy nie wykorzystują też naszych danych?


Dominik Batorski:
Oferują nam dostęp do informacji oraz do wszystkich możliwości, jakie daje internet, praktycznie niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Choć tak naprawdę spora część użytkowników smartfonów nie instaluje aplikacji. Są i tacy, którzy mają smartfona, ale w ogóle nie korzystają z internetu.

Ale czy ci, którzy korzystają, są narażeni na jakieś większe ryzyko?


Spora część dodatkowo instalowanych aplikacji faktycznie wyciąga od nas dosyć duże ilości danych.

O jakich aplikacjach pan mówi?

Na przykład latarek. Korzystając z lampy błyskowej aparatu fotograficznego wbudowanego w nasz telefon, umożliwiają nam one posługiwanie się telefonem jak latarką. Zdarza się jednak, że takie aplikacje zbierają dane dotyczące naszej lokalizacji.

A po co takiej aplikacji informacja o tym, gdzie jesteśmy?


Właśnie. Gdyby była to aplikacja służąca np. do nawigacji, to pobranie takich danych byłoby uzasadnione. Ale przecież nie jest to potrzebne aplikacji latarki. Ponieważ jednak część tego typu aplikacji jest bezpłatna, ich producenci stosują inny model biznesowy – zarabiają np. na reklamach. Informacja o tym, gdzie użytkownik się znajduje, może być przydatna, bo pozwala lepiej dostosować reklamę do użytkownika. Są oczywiście i takie aplikacje, które nie wyciągają od nas informacji, by dostosować do nas reklamę, lecz po to, by np. przekazywać je dalej.

Użytkownicy się na to godzą?

Rzadko wczytują się w regulamin aplikacji i nie zwracają uwagi, do jakich danych dają dostęp. Chociaż producenci systemów operacyjnych starają się, by wyłudzanie naszych danych było coraz trudniejsze.

Dlaczego ludzie nie czytają regulaminów?

Wiele osób jest nieświadomych, że dana aplikacja w ogóle zawiera dostęp do naszych danych. Ludzie nie czytają tych informacji nie dlatego, że jest im wszystko jedno. Nie czytają ich, dlatego że nie zdają sobie sprawy, iż instalując aplikację na naszym telefonie, możemy umożliwić komuś dostęp do naszych danych.

źródło: http://www4.rp.pl/Wywiady...nasze-dane.html

Podpis użytkownika:
   
olubin
Bywalec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 278
Wysłany: Czw Sie 27, 2015 10:58

Hmm trochę daję to do myślenia. Tylko jak to obejść skoro nie udostępniając swoich danych często w ogóle nie możemy korzystać z aplikacji.

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 10  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.