forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Aktualności » Most Radoszyce-Ciechanów Poprzedni temat :: Następny temat
Most Radoszyce-Ciechanów
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Cze 04, 2012 12:36

Most na finiszu


04.06.2012. Radio Elka

Do końca miesiąca wykonawca powinien zejść z placu budowy mostu w Radoszycach-Ciechanowie. Tym samym zakończy się stawianie największej w regionie przeprawy przez Odrę. Nie oznacza to jednak, że most będzie od razu przejezdny.

Kilka miesięcy potrwają procedury związane z oddaniem go do użytku. - Most jest rzeczywiście na ukończeniu. Spodziewamy się, że do końca czerwca wykonawca przekaże nam informację o zakończeniu budowy i przekazaniu obiektu do odbiorów. Na tak dużym obiekcie odbiory trwają trzy miesiące. Otwarcie przeprawy możliwe będzie prawdopodobnie we wrześniu - mówi Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Budowa kosztuje 55 mln zł. Most ma ponad pół kilometra długości i 15 metrów szerokości, a połączy powiaty lubiński i górowski. Pozwoli też na przeniesienie ruchu z sąsiednich przepraw na Odrze w Ścinawie i Głogowie. (mat)

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/57390/78/

Podpis użytkownika:
   
alex
Początkujący


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Lubin-Przylesie
Wysłany: Pią Lip 06, 2012 00:39

i co z tego że chłopcy Borys i spółka tak chcieli tego mostu jeśli wójt gminy Jemielno zawalił sprawę obwodnicy dla 4 czy 6 wsi (teraz nie mogą tam się miną dwa auta osobowe a co będzie jak ruszą większe autka).........to tylko w Polsce mogą takie cyrki się dziać, że budują most bez dobrych dróg dojazdowych (przez Ciechanów, Irządze, Luboszyce, Kietlów, Osetno, Starą Górę i miasto Góra tylko lekko pobocze zrobili) wg szacunków na tej trasie będzie jedna zabita osoba miesięcznie po otwarciu mostu
NEVIL napisał/a:
Most na finiszu


04.06.2012. Radio Elka

Do końca miesiąca wykonawca powinien zejść z placu budowy mostu w Radoszycach-Ciechanowie. Tym samym zakończy się stawianie największej w regionie przeprawy przez Odrę. Nie oznacza to jednak, że most będzie od razu przejezdny.

Kilka miesięcy potrwają procedury związane z oddaniem go do użytku. - Most jest rzeczywiście na ukończeniu. Spodziewamy się, że do końca czerwca wykonawca przekaże nam informację o zakończeniu budowy i przekazaniu obiektu do odbiorów. Na tak dużym obiekcie odbiory trwają trzy miesiące. Otwarcie przeprawy możliwe będzie prawdopodobnie we wrześniu - mówi Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

Budowa kosztuje 55 mln zł. Most ma ponad pół kilometra długości i 15 metrów szerokości, a połączy powiaty lubiński i górowski. Pozwoli też na przeniesienie ruchu z sąsiednich przepraw na Odrze w Ścinawie i Głogowie. (mat)

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/57390/78/

Podpis użytkownika:
człowiek się rodzi zdolnym a później.......idzie do szkoły
   
Marek Zawadka
Bywalec


Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 136
Skąd: Z Muzy
Wysłany: Pią Lip 06, 2012 15:40

[quote="alex"]i co z tego że chłopcy Borys i spółka tak chcieli tego mostu jeśli wójt gminy Jemielno zawalił sprawę obwodnicy dla 4 czy 6 wsi (teraz nie mogą tam się miną dwa auta osobowe a co będzie jak ruszą większe autka).........to tylko w Polsce mogą takie cyrki się dziać, że budują most bez dobrych dróg dojazdowych (przez Ciechanów, Irządze, Luboszyce, Kietlów, Osetno, Starą Górę i miasto Góra tylko lekko pobocze zrobili) wg szacunków na tej trasie będzie jedna zabita osoba miesięcznie po otwarciu mostu[quote="NEVIL"] Most na finiszu

Uwag klika
Nie wiedziałem, że Piotr Borys jest taki dojrzały - bo problem budowy mostu w tym miejscu to lata sześćdziesiąte. To, że teraz buduje się kilka takich przepraw to też chyba nie do końca zasługa Piotra i spółki. Po wmurowaniu kamienia węgielnego rozmawiałem z Grzegorzem Romanem - ówczesnym członkiem zarządu województwa i szczególnie szczęśliwi to Oni tą inwestycją nie byli. Wiąże się z nia bowiem wiele problemów.

Tak w skrócie

- Miała być kompatybilna z S-3 tak by cały ruch nie szedł zjazdem przez Głogów - by ludzie jadący w kierunku Góra - Rawicz czy też Ciechanów - Jemielno - Wińsko - Wołów mieli dogodniejszy zjazd. Zresztą miała to być jedna z dwóch dróg łączących S-3 z S-5
jak wiadomo S-3 na odcinku dolnośląskim to ...(no właśnie co - ktoś coś mówił o obwodnicy zewnętrznej miasta w kontekście obwodnicy która powstała) a S-5 na odcinku dolnośląskim to koniec procedur a do wbicia szpadla 2 lata - z tym, że kasy raczej szybko nie będzie na to.

- Nie jest to problem wójta gminy Jemielno - przecież ta gmina jest tak biedna, że nie stać ją na utrzymanie szkół a co dopiero budowy rond. Zresztą ruch jest teoretycznie skierowany po drodze 323,333,334 - czyli wydaje mi się, że są to drogi wojewódzkie - więc co do tego ma wójt?

- droga między Ciechanowem a Górą jako tako jest poprawiona są odcinki zrobione na nowo a są takie lekko poprawione, jednakowoż w kilku miejscowościach są takie zakręty, że trudno będzie się wyminąć

- inny problem to nasz - lubiński odcinek - droga 111 do Ścinawy - to ruina - teoretycznie nie ma Ona żadnego znaczenia dla tego mostu a praktycznie most w Ścinawie wymaga remontu więc szybko go zamkną i ruch puszczą od Ścinawy do Radoszyc (ale to pikuś)

- dużym problemem jest dojazd od strony Lubina

Zjazd z S-3 był projektowany gdzieś koło Lubina Głownego - i droga miała iść podobnie jak teraz - tyle, że jest problem ze zbiornikiem Żelazny Most - KGHM nie może dać zgody na tak duży ruch u podnóża Zbiornika. Po prostu nikt nie jest w stanie ocenić wpływu znaczącego ruchu samochodów na tą konstrukcję, w szczególności od ściany najwyższej - podnoszonej - ba gdzieś spotkałem się z teorią, że ta droga może zostać wchłonięta przez konstrukcję. (i obojętnie czy puścimy ruch dołoem - Rynarcice - czy góra Tarnówek - zresztą tam już jest ograniczenie do 30 i dużo problemów teraz)

Dobra - jedziemy od Małomic - zjazd z S-3 jest idiotyczny - cykl - 3 samochody - potem piękna eska gdzie dwa tiry się nie wyminą:) później następna eska gdzie podobny problem jest. Dojeżdżamy do Rudnej - ale tu jest zakaz powyżej 3,5:) więc trzeba jechać objazdem - ale tutaj wypadamy w Rynarcicach i pakujemy się na drogę pod tamą filarem - konstrukcją zbiornika od strony Rudnej. - Krzyżówka w prawo - po chwili w lewo i przecinamy drogę na Głogów - jesteśmy podporządkowani bo to obwodnica - można ważność zmienić...
Gwizdanów w lewo - na Studzionki (zawsze można myśleć o jeździe prosto przez Kębłów - ale tam są takie dwie eski pod górę, ze osobówkami się minąć to problem)
Problem - Gawrony - dwa zakręty - z tego jeden 90 stopni - dalej Brodowice - zakręt - 90 stopni (od krzyżówki w Studzionkach do Brodowic - ograniczenie 30 - droga nie zrobiona)
Dalej jest już przyzwoicie - tyle, ze trzeba przerobić krzyżówkę 332- 334 w Nieszczycach i już jesteśmy na moście...

a za mostem mamy nowe rondo... takiej wielkości jak to obok poczty starej... Rewelacja po prostu...

Ten most jest fajny - będzie bliżej na żużel czy też na IC. Ale czy to się powinno budować taki luksus bez całej infrastruktury?

I na koniec dwie zagadki

1. Jak ma wjechać TIR do Góry od strony Ciechanowa?
2. Na który rok zaplanowano początek budowy obwodnicy Góry Śląskiej?

Miłego weekendu życzę

Dzieciaki już przez most jeżdżą:)

Podpis użytkownika:
   
alex
Początkujący


Dołączył: 08 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Lubin-Przylesie
Wysłany: Sob Lip 07, 2012 00:59

budujemy mosty dla Pana starosty a odwodnice dla ............? drogi w tych wsiach od Radoszyc do Góry to miejsce dla ruchu lokalnego (Niemiec je robił dla furmanki co najwyżej ciągnika a nie aut powyżej 3,5 tony - jedna osoba zabita miesięcznie i polityczna krew na rękach)



[quote="Marek Zawadka"][quote="alex"]i co z tego że chłopcy Borys i spółka tak chcieli tego mostu jeśli wójt gminy Jemielno zawalił sprawę obwodnicy dla 4 czy 6 wsi (teraz nie mogą tam się miną dwa auta osobowe a co będzie jak ruszą większe autka).........to tylko w Polsce mogą takie cyrki się dziać, że budują most bez dobrych dróg dojazdowych (przez Ciechanów, Irządze, Luboszyce, Kietlów, Osetno, Starą Górę i miasto Góra tylko lekko pobocze zrobili) wg szacunków na tej trasie będzie jedna zabita osoba miesięcznie po otwarciu mostu
NEVIL napisał/a:
Most na finiszu

Uwag klika
Nie wiedziałem, że Piotr Borys jest taki dojrzały - bo problem budowy mostu w tym miejscu to lata sześćdziesiąte. To, że teraz buduje się kilka takich przepraw to też chyba nie do końca zasługa Piotra i spółki. Po wmurowaniu kamienia węgielnego rozmawiałem z Grzegorzem Romanem - ówczesnym członkiem zarządu województwa i szczególnie szczęśliwi to Oni tą inwestycją nie byli. Wiąże się z nia bowiem wiele problemów.

Tak w skrócie

- Miała być kompatybilna z S-3 tak by cały ruch nie szedł zjazdem przez Głogów - by ludzie jadący w kierunku Góra - Rawicz czy też Ciechanów - Jemielno - Wińsko - Wołów mieli dogodniejszy zjazd. Zresztą miała to być jedna z dwóch dróg łączących S-3 z S-5
jak wiadomo S-3 na odcinku dolnośląskim to ...(no właśnie co - ktoś coś mówił o obwodnicy zewnętrznej miasta w kontekście obwodnicy która powstała) a S-5 na odcinku dolnośląskim to koniec procedur a do wbicia szpadla 2 lata - z tym, że kasy raczej szybko nie będzie na to.

- Nie jest to problem wójta gminy Jemielno - przecież ta gmina jest tak biedna, że nie stać ją na utrzymanie szkół a co dopiero budowy rond. Zresztą ruch jest teoretycznie skierowany po drodze 323,333,334 - czyli wydaje mi się, że są to drogi wojewódzkie - więc co do tego ma wójt?

- droga między Ciechanowem a Górą jako tako jest poprawiona są odcinki zrobione na nowo a są takie lekko poprawione, jednakowoż w kilku miejscowościach są takie zakręty, że trudno będzie się wyminąć

- inny problem to nasz - lubiński odcinek - droga 111 do Ścinawy - to ruina - teoretycznie nie ma Ona żadnego znaczenia dla tego mostu a praktycznie most w Ścinawie wymaga remontu więc szybko go zamkną i ruch puszczą od Ścinawy do Radoszyc (ale to pikuś)

- dużym problemem jest dojazd od strony Lubina

Zjazd z S-3 był projektowany gdzieś koło Lubina Głownego - i droga miała iść podobnie jak teraz - tyle, że jest problem ze zbiornikiem Żelazny Most - KGHM nie może dać zgody na tak duży ruch u podnóża Zbiornika. Po prostu nikt nie jest w stanie ocenić wpływu znaczącego ruchu samochodów na tą konstrukcję, w szczególności od ściany najwyższej - podnoszonej - ba gdzieś spotkałem się z teorią, że ta droga może zostać wchłonięta przez konstrukcję. (i obojętnie czy puścimy ruch dołoem - Rynarcice - czy góra Tarnówek - zresztą tam już jest ograniczenie do 30 i dużo problemów teraz)

Dobra - jedziemy od Małomic - zjazd z S-3 jest idiotyczny - cykl - 3 samochody - potem piękna eska gdzie dwa tiry się nie wyminą:) później następna eska gdzie podobny problem jest. Dojeżdżamy do Rudnej - ale tu jest zakaz powyżej 3,5:) więc trzeba jechać objazdem - ale tutaj wypadamy w Rynarcicach i pakujemy się na drogę pod tamą filarem - konstrukcją zbiornika od strony Rudnej. - Krzyżówka w prawo - po chwili w lewo i przecinamy drogę na Głogów - jesteśmy podporządkowani bo to obwodnica - można ważność zmienić...
Gwizdanów w lewo - na Studzionki (zawsze można myśleć o jeździe prosto przez Kębłów - ale tam są takie dwie eski pod górę, ze osobówkami się minąć to problem)
Problem - Gawrony - dwa zakręty - z tego jeden 90 stopni - dalej Brodowice - zakręt - 90 stopni (od krzyżówki w Studzionkach do Brodowic - ograniczenie 30 - droga nie zrobiona)
Dalej jest już przyzwoicie - tyle, ze trzeba przerobić krzyżówkę 332- 334 w Nieszczycach i już jesteśmy na moście...

a za mostem mamy nowe rondo... takiej wielkości jak to obok poczty starej... Rewelacja po prostu...

Ten most jest fajny - będzie bliżej na żużel czy też na IC. Ale czy to się powinno budować taki luksus bez całej infrastruktury?

I na koniec dwie zagadki

1. Jak ma wjechać TIR do Góry od strony Ciechanowa?
2. Na który rok zaplanowano początek budowy obwodnicy Góry Śląskiej?

Miłego weekendu życzę

Dzieciaki już przez most jeżdżą:)

Podpis użytkownika:
człowiek się rodzi zdolnym a później.......idzie do szkoły
   
Marek Zawadka
Bywalec


Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 136
Skąd: Z Muzy
Wysłany: Sob Lip 07, 2012 12:24

alex napisał/a:
budujemy mosty dla Pana starosty a odwodnice dla ............? drogi w tych wsiach od Radoszyc do Góry to miejsce dla ruchu lokalnego (Niemiec je robił dla furmanki co najwyżej ciągnika a nie aut powyżej 3,5 tony - jedna osoba zabita miesięcznie i polityczna krew na rękach)


jakiś prorok czy co?
I nic się przez te dwa lata od tego tekstu nie zmieniło:)

Pozdrawiam

Podpis użytkownika:
   
tomekn
Nowy(a) na forum


Wiek: 39
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Lubin
Wysłany: Czw Sie 23, 2012 22:57

Most jest bardzo potrzebny i dobrze, że powstał, ale co do reszty macie rację. Prawdziwe drogi zaczynają się w Górze i w Lubinie. Cała reszta nie jest przystosowana do ruchu, który dzięki istnieniu mostu, z pewnością będzie regularnie wzrastał.

Podpis użytkownika:
http://mercuryweb.pl
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Sie 29, 2012 20:30

We wrześniu otwarcie mostu


29.08.2012. Radio Elka

Wiele wskazuje na to, że już niedługo otwarty zostanie most na Odrze w Ciechanowie-Radoszycach. Przedstawiciel Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei zapewnia, że nastąpi to szybciej, niż pierwotnie zakładano. Przez najbliższe lata możliwości przejazdu przez most nie będą miały pojazdy o wadze przekraczającej 12 ton.


Zgodnie z planem most ma zostać oddany do użytku pod koniec września. - Już w tej chwili wiemy, że nastąpi to wcześniej - mówi Krzysztof Kiniorski z Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei. - Termin nie jest ostatecznie ustalony, ale ma to nastąpić w połowie września.
Budowa mostu ciągnęła się długo. Wpływ
na to miała zwłaszcza powódź z 2010 roku. Dziś most jest już gotowy. Oddanie go do użytku wymaga jeszcze kilku formalności. - Ten most ma ogromne znaczenie dla gospodarki całego regionu - tłumaczy Krzysztof Kiniorski. - On łączy powiat górowski z lubińskim. Do tej pory mieliśmy do czynienia z sytuacją w której na 40-kilometrowy odcinek Odry nie mieliśmy mostu. Jak ktoś chciał przeprawić się na drugi brzeg to jechał do Głogowa lub do Ścinawy. Most przejmie na siebie po jednej trzeciej ruchu z tych miast.

Mieszkańcy Radoszyc boją się, że otwarcie mostu wpłynie negatywnie na stan lokalnych dróg. - Ruch będzie większy - mówi jeden z mieszkańców. - W lecie ciężarówki na pewno będą niszczyły asfalt - dodaje inny.

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei zapowiada jednak ograniczenia w ruchu przez most dla najcięższych pojazdów. - To jest dopiero pierwszy z elementów kompleksowej przebudowy układu komunikacyjnego w tym rejonie. Trzeba podkreślić, że przez najbliższe lata na ten most nie wjadą samochody ważące powyżej 12 ton. Problemem nie jest oczywiście nośność mostu, tylko stan dróg dojazdowych. Planujemy wybudowanie szeregu obwodnic wiosek i miejscowości znajdujących się na trasie dojazdowej do mostu w Ciechanowie-Radoszycach - mówi Krzysztof Kiniorski. (jag)

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/58898/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Wrz 10, 2012 12:38

Gdy mailem zapytałem PKS w Lubinie o to, czy w związku z otwarciem mostu przewidują uruchomienie komunikacji autobusowej do Leszna przez ten most, otrzymałem taką odpowiedź:

Witam
Na obecną chwilę PKS Lubin nie planuje nowej linii do Leszna.
Pozdrawiam
Piotr Socha
Kierownik Przewozów PKS Lubin S.A.

===============================================================

Nowy most w Radoszycach otworzą już dziś


2012-09-10, Aktualizacja: dzisiaj 08:27

Dzisiaj oddany do użytku zostanie most w Ciechanowie-Radoszycach. Budowa kosztowała 74 mln zł. Uroczystość rozpocznie się o godz. 11 po stronie Ciechanowa.



Nowa przeprawa przez Odrę powstała około pół kilometra od promu, który do tej pory służył mieszkańcom okolicznych miejscowości do przeprawy na drugą stronę rzeki.
Most połączył dwa powiaty: lubiński i górowski. Znacznie ułatwi to mieszkańcom miejscowości po obu stronach mostu dotarcie np. do pracy. Najbliższe mosty, z których korzystano, gdy poziom wody w rzece nie pozwalał na przepłynięcie promem, znajdują się ponad 20 km dalej (w Głogowie lub Ścinawie).

- Pracuję na terenie całego Dolnego Śląska, często przejeżdżam tą trasą i nowy most zdecydowanie skróci mi drogę- mówi Jacek Kowal z Lubina.

Takiego szczęścia nie będą mieć kierowcy ciężarówek. Przynajmniej przez najbliższe trzy lata pojazdy o masie całkowitej powyżej 12 ton nie przejadą nowym mostem.

- Most ma nośność 50 ton, więc może znieść taki ciężar. Problemem jednak jest bliskość drogi krajowej nr 323 (biegnącej do mostu) i zbiornika poflotacyjnego Żelazny Most - mówi Krzysztof Kiniorski, rzecznik prasowy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.- Rozszczelnienie go mogłoby doprowadzić do katastrofy ekologicznej.

DSDiK planuje odsunięcie drogi od Żelaznego Mostu, jednak prace ruszą dopiero w 2014 roku. Wcześniej trzeba wybudować m.in. obwodnicę Góry, Osetna (pow. górowski) i Nieszczyc czy Rynarcic (pow. lubiński).

Most w Ciechanowie-Radoszycach ma pół kilometra długości i prawie piętnaście metrów szerokości.

źródło: http://lubin.naszemiasto....d9fb42e18,1,3,3

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 09:36

Otwarto nowy most na Odrze. A następny już się buduje


-Radoszycach został wczoraj oficjalnie oddany do użytku. Most ma ok. pół kilometra długości, szerokość wynosi prawie 15 m, nośność - 50 ton. Na dziewięciu podporach zbudowano dwupasmową jezdnię, chodniki i ścieżki rowerowe.



(...)

Na otwarciu przeprawy zabrakło starosty powiatu lubińskiego, Adama Myrdy. Nieprzypadkowo. - Nie interesuje mnie ten most, to nie jest trafiona inwestycja - powiedział nam Myrda. - Moim zdaniem niewielu kierowców będzie tamtędy jeździć. Inwestycja pochłonęła 74 mln zł - w tym 31 mln zł to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Zakończenie budowy planowano pierwotnie na koniec 2011 roku, ale w międzyczasie Odra wylała sześć razy, co wydłużyło terminy oddania inwestycji.

(...)

Więcej: http://www.gazetawroclaws...uduje,id,t.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 20:12

I jak tutaj porównać ilość przejeżdżających samochodów przez ten most, a ilością samochodów przejeżdżających obwodnicą z Przylesia na Ustronie, skoro ta kamera od 2 m-cy nie działa ?


Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Mar 29, 2014 12:39

Ten most, bez odpowiednich dróg dojazdowych, to złoty ząb w pysku świni... :-)

Podpis użytkownika:
   
Pluto
Początkujący



Wiek: 27
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 78
Skąd: Lubin
Osiedle: Wyżykowskiego
Wysłany: Nie Mar 30, 2014 12:26

Nie do końca. Fakt, faktem droga najlepsza nie jest - ale skraca czas do np Góry czy Leszna ;)

Podpis użytkownika:
Club106
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Lip 18, 2014 13:06

Komentarz:

Władeczek,

Tak trzymać 500 mln w błoto a co to nasze he,he.A benzyna to może być nawet po 7 zł.
=================================

Wycofali środki na dojazdy do mostu



Nadal nie będzie dróg dojazdowych do mostu w Radoszycach-Ciechanowie. Radni wojewódzcy wycofali środki na to zadanie z tegorocznego budżetu. Most otwarto we wrześniu 2012 roku. W czasie uroczystości ówczesny marszałek województwa dolnośląskiego Rafał Jurkowlaniec zapowiadał, że wkrótce powstanie sieć dróg, które połączą ważniejsze miasta z przeprawą.


- Kolejnym krokiem będzie przebudowanie okolicznych dróg, żeby z tego nowego połączenia mogły swobodnie korzystać również samochody ciężarowe. Realizacja tego drugiego etapu potrwa zapewne kilka lat. Efekt finalny pozwoli jednak odciążyć dotychczasowe szlaki komunikacyjne - mówił Rafał Jurkowlaniec.

Jurkowlańca nie ma już na stanowisku marszałka, nie ma też dróg dojazdowych do mostu. Okazuje się, że nie ma też pieniędzy, by je wybudować. Podczas wczorajszej sesji sejmiku województwa radni rządzącej koalicji wycofali z tegorocznego budżetu prawie 45 milionów złotych na budowę dróg dojazdowych po obu stronach mostu. W ten sposób samorząd województwa doprowadził do sytuacji, w której po raz kolejny odkłada się realizację tych inwestycji. Przez kolejne lata będzie więc most, do którego nie doprowadzą żadne porządne drogi.

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/69915/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Sie 27, 2014 23:26

W temacie mostu z perspektywy Leszna - http://www.skyscrapercity...=827806&page=15

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14073
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Wrz 06, 2014 12:53

Nowa droga do mostu




Most łączący Radoszyce i Ciechanów został oddany do użytku dwa lata temu. Zastąpił promy i umożliwił komunikację pomiędzy Dolnym Śląskiem i Wielkopolską. Teraz Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu planuje zmodernizować drogę dojazdową do mostu, bo jak sama zauważa, te które funkcjonują, są już mocno wysłużone, a natężenie ruchu na tym odcinku jest duże.

– Utrzymanie połączenia drogowego z mostem w Ciechanowie za pośrednictwem dotychczasowych, wysłużonych dróg jest kwestią tymczasową, którą już zmieniamy, pracując nad nowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi – tłumaczy Michał Nowakowski z Dolnośląskich Służb Dróg i Kolei we Wrocławiu.

Aktualnie prowadzone są prace przygotowawcze do modernizacji istniejących i budowy nowych dróg na trasie Ciechanów – Lubin. Między innymi powstanie obwodnica Nieszczyc, dzięki której ruch tranzytowy zostanie wyniesiony w stronę południowo-zachodnią, omijając tym samym Brodowice, Rynarcice i Rudną. Nowy odcinek ma mieć długość kilkunastu kilometrów i spowoduje, że przeniesiony ruch będzie się łączył z siecią drogową w obrębie Lubina.

– Chcemy, aby dobrze przygotowana i zgodna z wymogami prawa dokumentacja dla inwestycji komunikującej Ciechanów z Zagłębiem Miedziowym została zakończona w pierwszych miesiącach 2015 roku. Zakończenie prac przygotowawczych pozwoli wszystkim zobaczyć pracujący w terenie sprzęt budowlany – dodaje Michał Nowakowski.

W ramach inwestycji zostanie również wykonane rondo łączące drogi wojewódzkie nr 323 i 292 oraz bariery energochłonne dla wszystkich przepustów.

źródło: http://www.lubin.pl/aktua...a_do_mostu.html

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.