forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Aktualności » Prezydent w ratuszu. Poprzedni temat :: Następny temat
Prezydent w ratuszu.
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Mar 29, 2011 09:53

Władza wraca do ratusza


28.03.2011. Radio Elka

Lubiński ratusz znów będzie pełnił swoją reprezentacyjną funkcję. Do końca tego roku ma się tu przenieść prezydent, starosta, rada miejska i powiatowa. Obecny budynek Urzędu Miejskiego przejmie policja.

Ponieważ rozmowy w sprawie centrum administracyjnego przy ul. Księcia Ludwika I zostały zawieszone, władze znalazły inne rozwiązanie. Na parterze starostwa powiatowego przygotowana zostanie hala obsługi mieszkańca, gdzie będzie można załatwić wszelkie sprawy urzędowe w jednym miejscu. Do budynku starostwa zostanie przeniesiona też część Urzędu Miejskiego, związana z obsługą mieszkańców.

Co z resztą urzędników? Planowane jest przejęcie budynku ratusza, który w tej chwili dzierżawiony jest przez bank. Miasto już zleciło projekt adaptacji. Urzędnicy mają zająć cały budynek, z wyjątkiem piwnicy, gdzie znajduje się restauracja.
- W ratuszu będzie pan prezydent, rada miejska, starosta i rada powiatu oraz część urzędu, która nie jest zaangażowana w obsługę interesantów - mówi Lech Dłubała, sekretarz miasta - obie rady będą urzędowały w jednym pomieszczeniu. Będzie jedna sala obrad, ponieważ rady zbierają się maksymalnie dwa razy w miesiącu.
Budynek, w którym obecnie mieści się Urząd Miejski, zgodnie z zapowiedziami, ma przejąć policja.

źródło : http://miedziowe.pl/content/view/48449/78/

Czytaj też : http://www.otolubin.pl/news.php?id=62813

Podpis użytkownika:
   
Freetekk
[Usunięty]


Wysłany: Czw Mar 31, 2011 16:54

świetny pomysł, będą mieć z okien widok na dziurę, może to przyspieszy zagospodarowanie tego terenu:)

Podpis użytkownika:
   
Saracen
Stały bywalec


Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 328
Skąd: Lubin/Trondheim
Wysłany: Sob Kwi 02, 2011 13:29

Pytanie, co z firmami, które podpisały umowy na wynajem lokali w ratuszu.

Podpis użytkownika:
www.PrzemoSaracen.pl
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 18:09

Co tu jest grane ? Ktoś wyskoczył przed szereg ?
==========================================================

Zainteresowani dowiadują się na końcu


07.04.2011. Radio Elka

Ani bank, który dzierżawi ratusz, ani główny najemca oficjalnie nie wiedzą nic o przeprowadzce władz do ratusza. Sprawa wywołała zamieszanie po tym, jak sekretarz miasta podzielił się tą zaskakującą informacją.

Wieść o nowych planach Urzędu Miejskiego przekazał sekretarz miasta Lech Dłubała. Twierdził, że przenosiny odbędą się jeszcze w tym roku. W salach ratusza miałby mieć swoją siedzibę prezydent, starosta oraz rada miejska i powiatowa. Projekt adaptacyjny, zdaniem sekretarza, jest już przygotowywany.

Informacja wzbudziła wiele wątpliwości, ponieważ bank BNP Paribas Fortis, który dzierżawi ratusz ma podpisaną umowę do 2025 roku. Biuro prasowe banku, zdziwione doniesieniami medialnymi, zapewnia, że nikt z Urzędu Miejskiego informował takich zamiarach. "Dzierżawione przez Bank lokale są obecnie wykorzystywane przez miejscowych przedsiębiorców do prowadzenia działalności gospodarczej - czytamy w pisemnym oświadczeniu banku - Ewentualna sugerowana w publikacji przeprowadzka Urzędu do budynku Ratusza wymagałaby uprzedniego rozwiązania ww. umowy z Bankiem, a co za tym idzie usunięcia z budynku Ratusza lokalnych przedsiębiorców. W opinii Banku, taka zmiana oznaczałaby dla nich poważne straty finansowe i problemy z zachowaniem ciągłości funkcjonowania ich firm."

Głównym najemcą ratusza jest Janusz Jędrkowiak, którego umowa obowiązuje do 2016 roku. Przedsiębiorca ma podpisanych dwanaście umów najmu, również na kilka lat.
- Ani bank, ani ja nic oficjalnie nie wiemy. Bardzo trudna i dziwna sytuacja. Nie rozumiem, o co tu chodzi - mówi Janusz Jędrkowiak - ja mam umowę z bankiem jeszcze na pięć lat. Nie wyobrażam sobie, żeby bez uzgodnień, bez porozumienia właściciel, czyli Gmina Miejska Lubin, mogła rozwiązać taką umowę. W ocenie kancelarii prawnej, jest to niemożliwe bez obopólnego porozumienia, ale o takim na razie nie może być mowy, bo nikt do mnie oficjalnie się nie zwracał.

Do zakończenia rozmów z bankiem Urząd Miejski nie chce komentować sprawy.

źródło : http://miedziowe.pl/content/view/48694/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 14:51

Czy prezydent już jest spakowany ? Bo do końca roku pozostało niewiele czasu... :usmiech:

Podpis użytkownika:
   
Dobosz65
Nowy(a) na forum


Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Gru 06, 2011 14:56

moja żona potrafi bardzo dobrze pakować, jeśli by chciał to bym jej to zlecił, oczywiście pod moim nadzorem , jeśli mnie rozumiecie :)

Podpis użytkownika:
Zawsze ten sam
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Lut 04, 2012 19:37

Rok się skończył, mamy luty 2012, a prezydent miasta nadal na starych śmieciach. Może sekretarz miasta, Lech Dłubała, nam to wyjaśni ? Przecież urząd miasta od Nowego Roku miał się mieścić w Ratuszu. Gdyby chodziło o transport to sądzę, że znalazłoby się wiele osób w Lubinie, którzy użyczyli by go gratisowo, gdyż zależy im na przywróceniu Ratusza do roli, dla jakiej niegdyś został zbudowany.

Podpis użytkownika:
   
observer
Początkujący


Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 66
Skąd: Lubin
Wysłany: Sob Lut 18, 2012 14:11

To są tematy zastępcze dla gawiedzi. A tak naprawdę to chodzi o to aby do przodu :)

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Mar 27, 2012 12:48

A mnie się wydaje, że do tej przeprowadzki nie dojdzie nigdy. Dłubała do zwolnienia...

====================================================

Mieli być w ratuszu, a nie są

27.03.2012. Radio Elka

Rok temu sekretarz urzędu miejskiego w Lubinie zapowiadał, że do końca 2011 roku prezydent przeniesie się do ratusza, a budynek urzędu zajmie policja. Mamy koniec marca, a przeprowadzki jak nie było, tak nie ma.

Sprawa zastanawia między innymi mieszkańców Lubina, którzy na forach internetowych pytają, czy prezydent jest już spakowany i kiedy policja zmieni siedzibę. Pytania na razie pozostają bez odpowiedzi. W tej chwili ani policja, ani urzędnicy miejscy nie potrafią podać konkretnej daty, kiedy nastąpiłaby przeprowadzka. Otrzymaliśmy jedynie potwierdzenie, że sprawa jest wciąż aktualna.



Problemem okazało się przeniesienie urzędu do ratusza, bo okazało się, że dzierżawca budynku ma umowy najmu lokali obowiązujące przez kilka następnych lat. Ich zerwanie naraziłoby wszystkich na ogromne koszty. Przez to zatrzymano cały proces przeprowadzkowy. Nie będzie też na razie wspólnego biura obsługi mieszkańców, które miało mieścić się w starostwie. Mieli tam razem pracować urzędnicy miejscy i powiatowi. Takie rozwiązanie miało pomóc mieszkańcom, którzy wszystkie urzędowe sprawy mogliby załatwić w jednym okienku.

Przeprowadzka do urzędu miejskiego byłaby również dobrym rozwiązaniem dla stróżów prawa. Obecnie lubińska policja zajmuje bowiem trzy budynki, po przeprowadzce - cała komenda mieściłaby się w jednym. Tomasz Gołaski, komendant powiatowy lubińskiej policji, już rok temu mówił, że ewentualny poślizg czasowy może być brany pod uwagę. Jego przewidywania niestety się spełniły. - Jeśli to wszystko przesunie się w czasie, to się przesunie. Nie jesteśmy stanie przewidzieć wszystkiego - mówił komendant. - Zanim my przeniesiemy się do budynku na Kilińskiego, najpierw muszą opuścić go urzędnicy. Tak czy inaczej będzie opracowywany projekt adaptacji - tłumaczył T. Gołaski.

Zgodę na zmianę siedziby policji dał już komendant wojewódzki. Wszyscy czekają jednak na to, by urzędnicy miejscy wraz z prezydentem wyprowadzili się do ratusza. Wtedy ruszyłby cały logistyczny proces.(mat)

źródło : http://miedziowe.pl/content/view/56091/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Lip 27, 2012 19:30

Wlecze się przeprowadzka

27.07.2012. Radio Elka

Szumnie zapowiadana przeprowadzka lubińskiej komendy policji do budynku urzędu miejskiego nastąpi prawdopodobnie dopiero za dwa lata. Pierwotnie miejscy urzędnicy twierdzili, że uda się to zrobić jeszcze w 2011 roku. Na planach się skończyło.

Zanim jednak budynek przy ulicy Kilińskiego zajmą policjanci, cały urząd miejski musi wyprowadzić się do ratusza. Do tego jednak długa droga. Oba budynki muszą zostać jeszcze przystosowane i zaadaptowane do nowych potrzeb. Sama przeprowadzka to też
ogromne wyzwanie logistyczne. - Cały czas jesteśmy w fazie przygotowań do przeniesienia komendy z ulicy Traugutta na Kilińskiego. Ta sprawa jest ciągle aktualna, ale niestety rozciąga się w czasie. Dla nas to w tej chwili największe wyzwanie logistyczne - mówi komendant lubińskiej policji Tomasz Gołaski.

Na drodze planom przeprowadzkowym stanęły problemy umowy najmu lokali w ratuszu. Były one podpisywane na kilka lat, a ich wcześniejsze zerwanie wiązało się z ogromnymi kosztami. Przez to zatrzymano cały proces przenosin.

Przeprowadzka byłaby dobrym rozwiązanie dla urzędu miejskiego, który wreszcie miałby odpowiednią siedzibę. Zagospodarowany zostałby też ratusz, który od lat nie spełnia swojej funkcji. Przeprowadzka do urzędu miejskiego byłaby również dobrym rozwiązaniem dla stróżów prawa. Obecnie lubińska policja zajmuje bowiem trzy budynki, po przeprowadzce - cała komenda mieściłaby się w jednym. (mat)

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/58356/78/

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Sty 19, 2013 15:08

Sądzą się o Ratusz




Mija trzeci rok i kolejna obietnica prezydenta pozostaje bez pokrycia. Policja miała przenieść się do budynku Urzędu Miejskiego, tymczasem okazuje się, że z szumnych planów znowu nic nie wychodzi...

Informacja o przeprowadzce pojawiła się w 2010 roku. Miasto przeniesie się do budynku po Fortis Banku zapowiadał sekretarz Lech Dłubała. Informację potwierdzał prezydent Robert Raczyński, który mówił, że trwają rozmowy, że budynek zostanie kupiony. Mało tego kupiony wraz z wyposażeniem! Po niemal roku okazało się, że bank budynku nie sprzedał, bo podobno chciał więcej niż pierwotnie proponował tak twierdzili miejscy urzędnicy. - Cena sprzedaży nieruchomości położonej w Lubinie przy ul. Księcia Ludwika I 3 została ustalona w drodze bezpośrednich negocjacji prowadzonych z prezydentem miasta Lubina. Cena została potwierdzona w protokole z negocjacji oraz zawartej przez bank z gminą przedwstępnej umowie sprzedaży – mówiła dwa i pół roku temu Katarzyna Żądło, rzeczniczka Fortis Banku. - Nie podlegała żadnym zmianom i nie była przez bank podwyższana.

Ile zatem wynegocjował prezydent miasta? Niewiele ponad 8 mln zł. Tymczasem władze miasta twierdziły, że 6,5 mln zł.

Kiedy plan kupna nie wypalił pojawił się pomysł przeniesienia Urzędu Miejskiego do Ratusza. Z tych szumnych zapowiedzi też nic nie wychodzi bo Ratusz, choć należy do miasta jest wydzierżawiony. Umowę dzierżawy realizował nie kto inny jak Robert Raczyński za swojej pierwszej kadencji w latach 1990-94. Dzierżawcą został ówczesny Cuprum Bank, który wchłonięty został przez Dominet Bank, ten wykupił Fortis Bank, a następnie dzisiejszy BNP Paribas. Umowa dzierżawy obowiązuje do 2015 roku.

Miasto stara się odzyskać kontrolę nad Ratuszem, ale na razie nie wiadomo jak szybko to nastąpi. Wiadomo, że sprawa toczy się przed sądem. Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta mówi, że jest możliwa ugoda, która pozwoli na wcześniejsze zakończenie dzierżawy.

Gdyby to okazało się prawdą sen policji o nowej siedzibie może się spełnić. Niestety nadal nie wiadomo, czy mundurowi otrzymają cały budynek. W Ratuszu cały Urząd Miejski się nie zmieści, bo ten budynek jest za mały. I tu pojawia się kolejny element przeprowadzkowej układanki.

Ponad dwa lata temu sekretarz miasta Lech Dłubała mówił, że w Ratuszu znajdzie się prezydent i Rada Miejska oraz ...starosta i Rada Powiatu, a także te wydziały, które nie obsługują bezpośrednio mieszkańców.

Dzisiaj rzecznik prezydenta potwierdza, że jest pomysł, aby miejskie wydziały obsługujące mieszkańców przenieść do Starostwa Powiatowego. Nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, czy te roszady pozwolą na przekazanie budynku Urzędu Miejskiego w całości dla Policji.

Poza tym te zmiany spowodują, że wybrane wydziały Urzędu Miejskiego jak i Starostwa Powiatowego będą przynajmniej w dwóch budynkach znacznie od siebie oddalonych. I choć mieszkańcy będą obsługiwani w jednym obiekcie to w przypadku urzędników i ich kontaktu ze zwierzchnikami, przeprowadzki spowodują szereg nowych problemów i najprawdopodobniej dodatkowe koszty administracji.

Autor: (pit) Lubinextra.pl

źródło: http://www.elubin.pl/wiadomosci,9423.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 11:34

Przeprowadzka policjantów nadal aktualna


Lubińscy policjanci mieli się przeprowadzić w 2011 roku, potem była mowa o 2012, ale do tej pory komenda wciąż znajduje się w tym samym miejscu, czyli przy ulicy Traugutta. – Sprawa przeprowadzki wciąż jest aktualna – zapewnia komendant Tomasz Gołaski.

Temat powraca na początku każdego roku, przy okazji konferencji podsumowującej, na którą szef lubińskich stróżów prawa zaprasza dziennikarzy. Policjanci od jakiegoś czasu przymierzają się do przenosin do budynku przy ulicy Kilińskiego, w którym obecnie znajduje się urząd miejski.

– To duże zadanie logistyczne – mówi komendant Gołaski. – Podczas podsumowania rocznego rozmawiałem z prezydentem Raczyńskim. Sprawa jest aktualna. Miasto ma jakieś problemy z odzyskaniem ratusza. Czekamy aż sprawa się rozstrzygnie – dodaje.

Tym razem szef lubińskich stróżów prawa wystrzega się od podawania, jakichkolwiek terminów. – Jak to się w czasie rozłoży, nie jestem w stanie powiedzieć – stwierdza.

Plany są takie, że policjanci przeniosą się do budynku przy Kilińskiego, gdzie obecnie mieści się urząd miejski, a magistrat zostanie rozdzielony. – Część związana z prezydentem, czyli jego gabinet, zostanie przeniesiona do ratusza – mówi Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta Lubina. – A wydziały, do których mieszkańcy przychodzą załatwiać swoje sprawy, na przykład wydające dowody osobiste, zostaną połączone z takimi wydziałami ze starostwa i ulokowane w jednym miejscu, najprawdopodobniej w budynku starostwa – dodaje. – Nie wycofujemy się z pomysłu tzw. jednego okienka. Chcemy, aby dowód rejestracyjny, prawo jazdy, wymeldowanie, zameldowanie i wszystkie inne tego typu formalności można było załatwić w jednym miejscu.

O przeprowadzce policjantów pisaliśmy tutaj: www.lubin.pl/aktualnosci,...enia_adres.html

www.lubin.pl/aktualnosci,...eprowadzki.html

źródło: http://www.lubin.pl/aktua...l_aktualna.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 13:45

Prezydent i starosta do ratusza


11.04.2013. Radio Elka

Od 1 stycznia 2014 roku prezydent Lubina, Robert Raczyński, zmieni adres swojego urzędowania. Z budynku przy Kilińskiego przeprowadzi się do ratusza. Tam też swój nowy gabinet urządzi starosta powiatu, Adam Myrda. Co więcej, w ratuszu mają obradować rady: miejska i powiatowa.


O przeprowadzce miejskich urzędników wraz z prezydentem Lubina do ratusza mówiło się już od wielu lat. Na przeszkodzie stały wydłużające się terminy dzierżawy niektórych pomieszczeń w ratuszu.- Wczoraj została zawarta ugoda z bankiem Paribas, zgodnie z którą, 2 września ratusz zostaje wydany miastu. Urząd przy Kilińskiego zostanie całkowicie opuszczony. Część urzędników miejskich pójdzie do starostwa, tam będzie uwolnione dla nich jedno, całe piętro. Natomiast część polityczna starostwa zostanie przeniesiona do ratusza, będziemy urzędować w jednym budynku - ujawnia prezydent Lubina, Robert Raczyński.

Co oznacza, że do ratusza przeprowadzi się także starosta powiatu Adam Myrda. Tam również będą odbywały się sesje rady miejskiej i powiatowej. Swoją siedzibę w ratuszu będzie miał również Urząd Stanu Cywilnego. Budynek po magistracie przy Kilińskiego przejmie za to Komenda Powiatowa Policji. (tom)

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/62577/78/

Podpis użytkownika:
   
Bazyl
Nowy(a) na forum


Dołączył: 24 Kwi 2013
Posty: 1
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 13:41

Ale to już było...
Za osiemnaście miesięcy raczek przeprowadzi się do PUP-u :oops:

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14207
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Gru 26, 2013 18:27


Urzędy zamienią się miejscami


Przyszły rok to będzie istna rewolucja. Prezydent i starosta przeprowadzą się do Ratusza, urzędnicy do starostwa, a policja do urzędu – na ostatniej sesji radni zabezpieczyli już pieniądze na remonty i przebudowy każdego z budynków.

Przeprowadzka do Ratusza planowana jest w wakacje. – Na pewno przeniesie się tam prezydent i starosta oraz skarbnik i cały wydział finansowy. Generalnie wszystkie organy decyzyjne – tłumaczy Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta Lubina.

Z kolei budynek starostwa będzie miejscem, gdzie połączą się wydziały miasta i powiatu, które mają kontakt z mieszkańcami.

– W jednym miejscu będzie można załatwić wszystkie sprawy i nie będzie konieczności biegania po urzędach. Co więcej, prezydent zadba też o to, by było gdzie parkować. Mieszkańcy dotąd narzekali na brak miejsca parkingowego przed urzędami. Dlatego już po przeprowadzce cały parking przed starostwem będzie przeznaczony dla petentów. Urzędnicy nie będą mogli z niego korzystać – zaznacza Mamiński.

Tym samym cały budynek przy ulicy Kilińskiego będą mogli zająć policjanci. Komenda nie będzie już jak dotąd w dwóch częściach miasta, ale wszystkie policyjne wydziały wprowadzą się do obecnego magistratu.

Wcześniej jednak Ratusz trzeba będzie dostosować na potrzeby urzędu, a magistrat przebudować dla mundurowych. Na pierwszy cel miasto wyda w przyszłym roku 750 tys. zł, a na drugi – 1 mln zł.

Rzecznik prezydenta zdradza też, że włodarz Lubina planuje zaprosić do współpracy wójt gminy wiejskiej Irenę Rogowską. – Dobrze byłoby, gdyby do starostwa mogły się też przenieść wydziały z urzędu gminy, w których mieszkańcy załatwiają swoje sprawy. Zobaczymy czy wójt będzie tym zainteresowana – dodaje na koniec.

źródło: http://www.lubin.pl/aktua..._miejscami.html

czytaj też: http://miedziowe.pl/content/view/67030/78/

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.