forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Polityka miasta » gdzie jest PKP Poprzedni temat :: Następny temat
gdzie jest PKP
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14058
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Lis 27, 2015 13:40

Komentarze:

tyle w temacie

Ponieważ należę do mniejszości, która nie ma i nigdy nie miała w rodzinie kolejarza chętnie bym się dowiedział "co to za zwierzę" owo TSI. Czy aby toto mieć trzeba przerobić gotowe składy, czy też uzupełnić badania lub tylko dokumentację? A może wystarczy odpowiedni motywator dla właściwego decydenta?
Btw. pogratulować portalowi konsekwencji w "promowaniu" polskiego przemysłu.

------------------------------

JanuszMi

Pociągi nie mają certyfikatów TSI, ale oba mają dopuszczenie do eksploatacji wydawane przez Urząd Transportu Kolejowego, co myślę jest dostatecznym dowodem ich technicznej sprawności. P.S. Powoływanie się na Puls Biznesu i ich anonimowych informatorów nie jest czymś poważnym.

----------------------------

Expert od nietzschego

Żydowskie łapy precz od PESO. Prawo nie jest święte, święty jest interes narodowy. Prawo się dopasuje przy najbliższej okazji. Nie po to wybraliśmy polski rząd, aby nie można było wymazać durnego TSI gdy szkodzi Polsce.
=========================

Pociągi dla PKP Intercity. Miliard złotych unijnej dotacji pod znakiem zapytania




Ponad miliard złotych unijnej dotacji na zakup pociągów dla PKP Intercity stoi pod znakiem zapytania. Money.pl dotarło do dokumentów, z których wynika, że pociągi nie spełniają wymagań przetargowych. To problem dla bydgoskiej Pesy - która z firmy skazanej na bankructwo przez kilka lat wyrosła na narodowego czempiona i gwiazdę eksportu. Atmosfera wokół spółki znów gęstnieje.


W maju zeszłego roku PKP Intercity i bydgoska Pesa podpisały umowę na dostawę 20 nowoczesnych pociągów Dart. To istotny kontrakt, bo Darty to zupełnie nowa konstrukcja, zaprojektowana i wykonana w Polsce. Mają wprawdzie jeździć z prędkością do 160 km/godz. ale producent zapewniał, że składy mogą mknąć nawet 250 km/godz. Czyli tyle, co Pendolino. Zresztą do Dartów szybko przylgnęło określenie "polskiego Pendolino".

Drugim dużym kontraktem na dostawę pociągów dla PKP Intercity jest umowa na 20 pociągów typu Flirt, które PKP Intercity ma otrzymać od polsko-szwajcarskiego konsorcjum nowosądeckiego Newagu i Stadlera. Wszystko to razem miało stworzyć nową jakość na polskich torach.

Trudne słowo interoperacyjność

W czym tkwi problem? PKP Intercity określiło w wymaganiach przetargowych, że nowy tabor ma być zgodny z tzw. TSI. To techniczne specyfikacje interoperacyjności, czyli - mówiąc prościej - unijne normy techniczne dla kolei. Zarówno Darty jak i Flirty pod koniec października br. otrzymały dopuszczenie do eksploatacji, ale żaden z producentów nie uzyskał dokumentów stwierdzających, że jego tabor jest zgodny z TSI.

Mało tego, w zezwoleniach dopuszczających te pociągi do ruchu, wprost jest powiedziane, że nie są one zgodne TSI. Oznacza to, że nie ma dowodu, że pociągi spełniają kryteria postawione w przetargu. A zgodnie z unijnymi wymogami, PKP Intercity powinno odebrać tabor do końca 2015 r.

Więcej: http://www.money.pl/gospo...,0,1963833.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14058
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 23:01

Trudno mi w to uwierzyć, bo tor Legnica - Lubin wymaga kapitalnego remontu.

==============================
Lubin: w grudniu powrót pociągów do Legnicy?




Reaktywacja linii z Legnicy do Rudnej przez Lubin z 8 parami pociągów od grudnia? Centrum Zrównoważonego Transportu promuje projekt znacznego zwiększenia liczby połączeń kolejowych w województwie dolnośląskim od grudnia 2016 r.

(...) Powrót kolei do Lubina

Jedną z linii, która najbardziej zyskałaby na zmianach jest ta biegnąca z Legnicy przez Lubin do Rudnej. Pociągi pasażerskie stację Lubin Górniczy przestały obsługiwać w roku 2010, pomimo sprzeciwu mieszkańców. Według CZT to nieakceptowalna sytuacja gdy do 75-tysięcznego miasta nie docierają pociągi pasażerskie. Szczególnie gdy w ostatnich latach na linii prowadzone były prace poprawiające jej parametry. Lubin to drugie największe miasto w Polsce bez kolei (po Jastrzębi-Zdroju). W Czechach, Austrii czy na Węgrzech taka sytuacja byłaby nie do pomyślenia (pisaliśmy o tym tutaj>>>)

W propozycji CZT pociągi ze stacji w Lubinie Górniczym ruszają w kierunku Legnicy o: 4:50, 6:50, 8:50, 10:50, 12:50, 14:50, 16:50 i 18:50, zaś w stronę Rudnej o: 5:59, 7:59, 9:59, 11:59, 13:59, 15:59, 17:59, 19:59. A więc połączenia co dwie godziny, przez cały dzień w każdym kierunku. Do tego dogodne kilkuminutowe przesiadki w kierunku Wrocławia w Legnicy.

Projekt popiera pan Henryk z Lubina, który kilka razy w miesiącu musi odwiedzać lekarza-specjalistę w Legnicy. - Kiedyś zawsze jeździłem do Legnicy czy Wrocławia pociągiem. Aż dziw bierze, że do tak dużego miasta nie kursuje kolej. Syn już kilka lat mieszka w Niemczech i kiedy opowiada mi jak tam często kursują pociągi w porównywalnym do naszego mieście - łapię się za głowę. Jeśli to faktycznie prawda, że za tak małe pieniądze mogą nam dać nowe pociągi, to jestem zdecydowanie za. (...)

Więcej: http://www.czt.org.pl/akt...agow-od-grudnia

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14058
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Sty 13, 2017 21:00


Będą duże zmiany na kolei? Unia chce je wymusić




Unia Europejska chce zmusić kraje członkowskie do otwarcia swoich rynków kolejowych dla przewoźników z innych państw. Ma to dać kolei na całym kontynencie przysłowiowego kopa. Podobny impuls dostał kilkanaście lat temu rynek lotniczy. Wtedy się udało. Teraz będzie trudniej.

Polska zliberalizowała rynek lotniczy na krótko przed wejściem do Unii. W 2003 wystartował pierwszy niskokosztowy przewoźnik AirPolonia. Od tego czasu branża przeżywa rozkwit. Ceny biletów lotniczych mocno spadły, liniom przybyło 20 milionów pasażerów, a regionalne lotniska zaczęły się gwałtownie rozwijać. Choć po AirPolonia nie ma już nawet śladu, to Polacy pokochali latać. Podobnie mogłoby być z koleją. Ale raczej nie będzie.

Czwarty pakiet kolejowy - po co to komu?

Miesiąc temu Parlament Europejski zaakceptował tzw. czwarty pakiet kolejowy, czyli zbiór przepisów liberalizujących unijny rynek transportowy. Przepisy opublikowano w unijnym dzienniku urzędowym tuż przed świętami. Chodzi o otwarcie rynku dla przewoźników spoza własnego kraju. Zagraniczni przewoźnicy będą mogli oferować swoje usługi komercyjne od połowy grudnia 2020 r. Nowe przepisy wymuszą też organizowanie przetargów na wybór przewoźnika, który będzie obsługiwał trasy, do których dopłaca państwo lub samorząd. Tak ma być od połowy grudnia 2023 r.

Teoretycznie zagraniczny przewoźnik już teraz mógłby wozić polskich pasażerów. Jednak uzyskanie dostępu do naszych torów to droga przez mękę. Polska zresztą nie jest wyjątkiem. Każde państwo mniej lub bardziej chroni swój rynek kolejowy.

Jednak prawdziwą zmianą byłoby zmuszenie rządów i samorządów do ogłaszania przetargów na przewozy, do których dopłaca się z publicznych pieniędzy. W całej Unii takich właśnie przewozów jest większość. Podobnie i w Polsce. Połączenia międzywojewódzkie, w ramach służby publicznej, obsługuje na mocy umowy z ministerstwem infrastruktury, państwowy PKP Intercity, w przypadku poszczególnych województw są to na ogół przewoźnicy samorządowi. Przetargi się zdarzają - jak na przykład w województwie kujawsko-pomorskim - ale bardziej popularny jest model stosowany przez Mazowsze, gdzie samorząd ma własnego przewoźnika, który obsługuje połączenia kolejowe w granicach województwa. Dlatego obowiązkowe przetargi mocno zamieszałyby na polskim rynku.

- To jest rewolucja. Ale jest też czas, żeby się do niej przygotować - mówi WP money Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych - największego polskiego przewoźnika kolejowego. - Mamy okres przejściowy, żeby polskie firmy transportowe, takie firmy jak Przewozy Regionalne, mogły się do tej liberalizacji przygotować. Czyli na przykład wykorzystać najbliższe lata na realizowanie usług w formule powierzenia, a w otwartej formule przetargowej dopiero startować w latach następnych - dodaje.

Kolejowa porażka Komisji Europejskiej


Więcej: http://www.money.pl/gospo...,0,2235129.html

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14058
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Czw Sty 19, 2017 09:35


Pociągi za trzy lata, Lubin z nową stacją kolejową


Mieszkańcy Lubina doczekają się wreszcie powrotu pasażerskich pociągów. Już wkrótce ogłoszony zostanie przetarg, w którym PKP Polskie Linie Kolejowe wybiorą wykonawcę remontu linii kolejowej Legnica-Rudna Gwizdanów



Remont linii nr 289 to inwestycja, do której PKP PLK przymierzała się od dawna. Według najwcześniejszych zapowiedzi, remont miał się zakończyć w… 2013 roku. Data ta uległa potem dwukrotnemu przedłużeniu. Wiele wskazuje na to, że obecnie podawany termin rewitalizacji – od roku 2018 do 2020 – będzie ostatnim. Firma dysponuje już gotowym studium wykonalności i za kilka tygodni ogłosi przetarg na wybór wykonawcy prac.

W tej chwili między Legnicą a Rudną kursują jedynie pociągi towarowe, należące między innymi do Pol-Miedź Trans. Żeby do rozkładu jazdy mogły powrócić połączenia pasażerskie, konieczna jest przebudowa nie tylko torów. Gruntownej modernizacji wymagają przejazdy kolejowe, sieć trakcyjna i urządzenia sterujące ruchem kolejowym. Remontami objęte zostaną też obiekty inżynieryjne mosty, wiadukty i przepusty. Na wszystkich stacjach i przystankach trzeba będzie też przebudować perony, które nie odpowiadają już obecnie obowiązującym standardom. Przewidziana została też budowa nowego przystanku – „Lubin Stadion”.

– Głównym efektem wykonanych robót będzie możliwość uruchomienia dogodnych połączeń pasażerskich pomiędzy głównymi ośrodkami Zagłębia Miedziowego: Legnicą, Lubinem i Głogowem. Umożliwi też płynniejsze prowadzenie ruchu towarowego – mówi Bohdan Ząbek z biura prasowego PKP PLK. – Po rewitalizacji pociągi pasażerskie będą mogły jechać tu z prędkością do 120 km/h, a towarowe – 100 km/h. Obecnie maksymalna dozwolona prędkość na tej linii wynosi 50 km/h – dodaje.

PKP PLK szacuje, że koszt rewitalizacji linii sięgnie 250 mln zł. Modernizacja tej trasy ujęta została w Krajowym Programie Kolejowym i na liście kluczowych inwestycji dolnośląskich, zawartych w tzw. Kontrakcie Terytorialnym, czyli porozumieniu między rządem a władzami województwa w sprawie dofinansowania wybranych projektów infrastrukturalnych. Inwestycja będzie współfinansowana w ramach funduszy unijnych. Dzięki temu szanse na powrót pociągów do Lubina są już realne, ponieważ PKP PLK nie musi finansować całego przedsięwzięcia z własnego budżetu.

źródło: http://www.lubin.pl/pocia...tacja-kolejowa/

Podpis użytkownika:
   
elektryk
Administrator



Wiek: 32
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 909
Skąd: Lubin/Legnica
Wysłany: Nie Lut 12, 2017 11:40

Hura!

Podpis użytkownika:
Wyświetl mój profil Wyświetl profil użytkownika Jacek Wieczorek
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14058
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Wrz 19, 2017 23:05

Wi-fi w Pendolino miało być w tym roku. Ale nic z tego




Znów przesuwa się data zainstalowania wi-fi w pociągach Pendolino. Miało być w wakacje, później do końca roku. To już jednak nieaktualne. Teraz szefostwo PKP Intercity podaje datę końca przyszłego roku. I tłumaczy, że to dla dobra pasażerów.

Nowoczesny pociąg, najszybszy na polskich torach. PKP Intercity dumnie nazywa go klasą "Premium". Wszystko pięknie, ale do czasu aż pasażer próbuje gdzieś zadzwonić albo popracować na laptopie. Złapanie zasięgu graniczy z cudem. To niezbyt wygodne, szczególnie, że znaczną część pasażerów jeżdżących Pendolino podróżuje służbowo.

Temat wi-fi w Pendolino to niekończąca się historia. Wielokrotnie pisaliśmy o niej na łamach money.pl. Swój początek ma jeszcze zanim PKP Intercity kupiło pociągi. Kolejarze nie wpisali wymagań dotyczących wi-fi w składach do warunków przetargowych. W branży zażarcie dyskutowano, czy nadwozie pociągu - tzw. pudło - ma się wychylać na zakrętach, czy nie. Ostatecznie kolejarze kupili nie wychylające się pociągi. O wi-fi zapomniano, lub w ogóle nie pomyślano. W efekcie najdroższe pociągi na polskich torach, po 20 mln euro sztuka, odpowiedniej instalacji nie mają.

PKP Intercity samo nie może położyć potrzebnych kabli, bo straci gwarancję na pociągi. Jak pisaliśmy w lutym, przewoźnik chce rozmawiać z producentem składów - koncernem Alstom - i liczy, że w wakacje wi-fi już będzie przynajmniej w części pociągów. Po wakacjach zostało wspomnienie, a wi-fi jak nie było tak nie ma. We wrześniu przewoźnik zapewniał, że prace trwają, a nawet wkraczają w "zaawansowane stadium".

To stadium jeszcze potrwa, bo termin znów się oddala. - Mam nadzieję, że do końca przyszłego roku już będzie wi-fi w Pendolino - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. - Staramy się jak najszybciej, bo wiemy, że taka jest potrzeba. Chodzi nie tylko o wi-fi, ale ważny jest jeszcze sygnał GSM, bo pasażerowie też mają problemy z telefonami. Chcemy to kompleksowo zrobić - dodaje.

A co mówi o zaawansowaniu prac? - Wchodzimy w następny etap procesu montażu wi-fi. Za tydzień lub dwa powstanie model montażu i będziemy przystępować już do zaawansowanych rozmów - tłumaczy.

Przypomnijmy. Pendolino jeździ po polskich torach już prawie trzy lata. PKP Intercity kupiło pociągi sześć lat temu.

Dlaczego nie można po prostu tego zainstalować? Ze względu na dobro pasażerów. - Musimy przede wszystkim dbać o pasażerów i o dostępność tego taboru - mówi Oniszczuk.

źródło: https://www.money.pl/gosp...,0,2367248.html

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 31 z 31  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.