forum LUBIN pl Strona Główna
Współpraca: eLubin.pl forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
forum LUBIN pl Strona Główna
FAQSzukajUżytkownicyGrupyProfilRejestracjaZalogujDodaj do ulubionych!Startuj z nami!Współpraca/reklamaKontakt
forum LUBIN pl Strona Główna » Nasze miasto - Lubin » Hydepark » Telefony komórkowe Poprzedni temat :: Następny temat
Telefony komórkowe
Autor Wiadomość
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Nie Lis 06, 2016 16:40

Bank się „pomylił” i teraz każdy może odebrać DARMOWY telefon LG K8 LTE o wartości 549 zł – instrukcja krok po kroku


Citibank przygotował MEGA atrakcyjną promocję dla WSZYSTKICH osób, które do 6 stycznia 2017 założą u nich kartę! (AKTUALIZACJA: bank przedłużył promocję ze względu na dużą popularność) Do odebrania jest LG K8 LTE.

Podejrzewam, że bank musiał się „pomylić” tworząc tę promocję. Możliwe, że chcieli ograniczyć prezenty tylko do pierwszych 100 czy 200 osób, ale przestudiowałem dokładnie regulamin i potwierdzam, że KAŻDY kto weźmie udział w promocji i zastosuje się do mojej instrukcji, otrzyma telefon LG K8 LTE – zupełnie bezpłatnie!



A oto wspomniany zestaw, który dostajesz w tej promocji:

Nowy telefon LG K8 LTE (wartość 549zł)
Gwarancja na sprzęt 24 miesiące
Możliwość wybrania karty, która jest całkowicie bezpłatna
Prezent jest zwolniony z podatku
Oczywiście liczba telefonów jest nieograniczona i nie ma żadnych losowań. Każdy, kto będzie postępował zgodnie z moimi wskazówkami otrzyma taki sprzęt i ominie WSZYSTKIE opłaty.

Co bank ma z tego?


Bank na przejrzystych zasadach rozdaje ludziom telefony – to fakt bo już setki naszych czytelników skorzystały z tej jak i poprzednich promocji Citibanku (tutaj możesz zobaczyć zdjęcia i komentarze, jakie nam podesłali). Ale co ma z tego bank?

Na pewno ma nowego klienta, który liczy się do ich wewnętrznych statystyk, a wiadomo, że wzrost nowych klientów równa się zadowoleniu zarządu i akcjonariuszy.

Ale co więcej ma z tego bank? Nie do końca wiadomo, bo w regulaminie nie ma żadnych haczyków czy ukrytych opłat, na których mógłby zarabiać. Jeśli wybierzesz darmową kartę Citi Simplicity to z tą promocją nie wiążą się żadne opłaty.

Trzeba tylko pamiętać, żeby – tak jak każdą kartę – spłacić w okresie bezodsetkowym, który w tym wypadku wynosi 26 dni od dnia wystawienia wyciągu. Można zrobić to kilkoma kliknięciami w panelu internetowym lub robiąc przelew na wskazany przez bank rachunek.

Ale wracając do tematu…

Może być też tak, że bank liczy, że spodoba Ci się ta darmowa karta i że będziesz korzystał z niej na stałe. A może liczą, że w przyszłości skorzystasz z innych ich produktów, na których sowicie zarobią np. kredyt mieszkaniowy? A może mają nadzieję, że będąc zadowolonym klientem polecisz ich swoim znajomym? Możliwe…

Jest też spora szansa że odpowiedź na to pytanie jest prostsza niż nam się wydaje. Otóż reklamy w telewizji kosztują setki tysięcy złotych dziennie, a organizując taką promocję bank nie musi się reklamować, bo ludzie sami sobie ją polecają.

W ten sposób bank zdobywa nowych klientów, a część z pieniędzy zaoszczędzonych na reklamie oddaje klientom w formie podarku i wszyscy są zadowoleni. No może oprócz telewizji :)

Trudno powiedzieć, którą z tych motywacji kieruje się bank ale warto docenić fakt, że przygotował tak atrakcyjną promocję na uczciwych warunkach i skorzystać z tej okazji i zgarnąć elegancki sprzęt.

Więcej: http://moniaki.pl/1-spryt...CFcJJcgodHjcN1Q

Podpis użytkownika:
   
olubin
Bywalec


Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 284
Wysłany: Pon Lis 07, 2016 12:05

Jakoś w to nie wierzę. Zbyt piękne, aby było prawdziwe.

Podpis użytkownika:
   
kociszcze
Bywalec


Dołączył: 09 Cze 2016
Posty: 204
Wysłany: Wto Lis 15, 2016 11:36

Tak, życie w dzisiejszych czasach uczy nieufności.

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Lis 16, 2016 15:33

Sam mam chińczyka Xiaomi Redmi Note 3 i nie wiem jak przeciwdziałać...

========================

Poważne podejrzenia wobec tanich chińskich smartfonów. Co 72 godziny wysyłają tajny raport?




Niektóre tanie chińskie smartfony są podejrzewane o to, że w nieautoryzowany sposób zbierają informacje o użytkownikach. Firma specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie wykryła podejrzany kod aktywujący się co 72 godziny.

Nawet 700 milionów budżetowych smartfonów może mieć zainstalowane oprogramowanie, które w nieautoryzowany sposób śledzi użytkownika. Na trop wpadła firma Kryptowire, specjalizująca się w cyberbezpieczeństwie. Na jednym z urządzeń wykryła kod, który co 72 godziny wysyła do Chin wiadomość zawierającą m.in. dane o lokalizacji czy wyszukiwane słowa kluczowe, zestawienie wykonywanych połączeń, a nawet treść wiadomości SMS.

Ślady, według The Verge, prowadzą do prywatnej firmy Adups, która specjalizuje się w reklamach. Firma przyznała, że stosuje tego typu oprogramowanie, jednak miałoby być stosowane wyłącznie w Chinach. Tanie chińskie smartfony są jednak do kupienia na całym świecie, stąd też o problemie stało się głośno tam, gdzie obowiązują wyższe standardy w kwestii ochrony danych użytkowników.

Nie jest jasne jak duża jest skala zagrożenia, gdyż chińska spółka współpracuje zarówno z mniej znanymi producentami, takimi jak BLU, jak i tymi bardziej rozpoznawalnymi: Huawei i ZTE. BLU przyznała, że usunęła już kod ze 120 tys. swoich urządzeń.

Google interweniuje

New York Times informuje, że Google zajął się już problemem i nakazał firmie Adups usunięcie oprogramowania z wszelkich urządzeń, na których działają oficjalne usługi Google. Po raz kolejny może więc okazać się, że to właśnie korzystanie z pełnego Androida, a nie chińskich systemów, które się na nim opierają, gwarantuje użytkownikowi bezpieczeństwo.

źródło: http://next.gazeta.pl/nex...2.html#MTstream

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 11:45


Widziałeś tę ikonkę tysiące razy. TO WIRUS! Okradnie cię za pomocą smarfona




Specjaliści od spraw bezpieczeństwa ostrzegają przed nowym wirusem na smartfony z Androidem. Podszywa się pod popularną aplikację i atakuje klientów polskich banków.

Użytkownicy smartfonów z Androidem powinni zwrócić szczególną uwagę na wirusa, który podszywa się pod znaną aplikację. Specjaliści z firmy Fortinet, specjalizującej się w bezpieczeństwie, wyjaśniają, że szkodliwe oprogramowanie udaje Flash Playera. Używa nawet znanej wszystkim użytkownikom ikonki.

Po uruchomieniu złośliwej aplikacji ekran smartfona zostaje zablokowany komunikatem o konieczności nadania aplikacji specjalnych uprawnień. To moment, w którym użytkownik traci kontrolę nad swoim urządzeniem. W tle zostaje bowiem pobrany kod, którego celem jest przejmowanie wiadomości SMS. Jednocześnie wirus infekuje zainstalowane na smartfonie aplikacje bankowe. Wśród zagrożonych osób są klienci BZ
WBK, Eurobank, Getin Bank, ING, mBank, Millennium, Pekao, PKO BP oraz Raiffeisen Polbank.

Ponadto kod infekuje inne aplikacje zainstalowane na smartfonie - tym razem w celu wykradzenia danych karty. Próba uruchomienia Facebooka, Messengera, WhatsApp, Skype'a, Snapchata, Twittera, Vibera czy Instagrama kończy się komunikatem o konieczności podania numeru karty kredytowej, daty ważności etc.

Więcej: http://next.gazeta.pl/nex....html#BoxBizImg

Podpis użytkownika:
   
andrea
Nowy(a) na forum


Dołączył: 16 Paź 2016
Posty: 17
Osiedle: ustronie
Wysłany: Sro Lis 23, 2016 23:11

też nie wierzę w takie promocje, zazwyczaj nawet w to nie klikam, za darmo to nic nie dają :P mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów potrafiłby się wypowiedzieć w kwestii wyboru telefonu? szukam na tej stronce http://www.t-mobile.pl/pl...oducenci/huawei i myślę nad Huawei Y5II ; może ktoś ma ?? lubię tę firmę jeszcze mnie nie zawiodla i cena wcale nie jest jakaś wygórowana; myślę żeby sprawić SOBIE prezent pod choinke ;)

Podpis użytkownika:
   
lubinka
Bywalec


Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 152
Wysłany: Sro Lis 30, 2016 14:44

Teraz bez komórki mało kto potrafi się odnaleźć.... takie czasy!

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Lis 30, 2016 18:59

13 tys. smartfonów dziennie pada ofiarą Gooligana, wykradziono już ponad milion kont Google





Gooligan wyrasta na jedną z najskuteczniejszych jak do tej pory kampanii malware w historii Androida. Według danych ujawnionych przez firmę CheckPoint, dziennie jej ofiarą pada przynajmniej 13 tysięcy urządzeń. Do tej pory szkodnik miał już zrootować ponad milion urządzeń ze starszymi wersjami systemu Google, zdalnie je rootując, wykradając adresy e-mail i ich tokeny uwierzytelniania.

Ofiarami Gooligana padają zarówno użytkownicy indywidualni, jak i agencje rządowe, szkoły i przedsiębiorstwa. Malware bierze na celownik wersje Jellybean (4.3), Kitkat (4.4) oraz Lollipop (5.0) Androida, stanowiące obecnie 74% wszystkich urządzeń z tym systemem. Dziennie na zainfekowanych urządzeniach instalowane ma być nawet 30 tys. podejrzanej maści aplikacji ze sklepu Play, ocenianych następnie w imieniu ofiary.

Na Gooligana natrafiono po raz pierwszy już w zeszłym roku – jego nośnikiem była uzłośliwiona wersja aplikacji SnapPea. Potem jednak pojawiał się ponownie, w innych aplikacjach, rozpowszechnianych najczęściej przez pirackie sklepy z oprogramowaniem. Szkodnik roznosił się też przez ataki phishingowe, nakłaniające użytkownika do instalacji oprogramowania spoza sklepu.

W efekcie doszło do wykradzenia danych ponad miliona kont Google’a, dając napastnikom dostęp do wrażliwych danych z Gmaila, Zdjęć Google, Dokumentów Google czy sklepu Play. Niezwłocznie po odkryciu, CheckPoint zgłosił sprawę działowi bezpieczeństwa firmie z Mountain View, która zapewnia, że podjęła zdecydowane kroki, by usprawnić bezpieczeństwo ekosystemu Androida.

Zaatakowanym użytkownikom cofnięto ich tokeny uwierzytelniania, wysyłając wskazówki co do logowania się w bezpieczny sposób, wyłączenia wszelkich podejrzanych aplikacji i ustawienia stałej weryfikacji aplikacji. Włączono też ulepszenia SafetyNet w celu ochrony użytkowników przed takimi atakami w przyszłości.

Co robić, jak żyć?

Eksperci CheckPoint przygotowali online’owe narzędzie Gooligan Checker, które pozwoli sprawdzić, czy nasz smartfon padł ofiarą takiego ataku – wystarczy wpisać w nim swój adres e-mail, powiązany z Kontem Google używanym na urządzeniu.

Jeśli okaże się, że smartfon został zakażony, należy zainstalować na czysto system operacyjny telefon. Check Point nazywa to „złożonym procesem”, radząc natychmiast wyłączyć smartfon i zanieść go do serwisu – doświadczeni użytkownicy poradzą sobie oczywiście sami, korzystając z forum xda-developers.

Skuteczność kampanii pokazuje jednak, że na dziś nie ma co rezygnować z oprogramowania antywirusowego na Androida, takiego choćby jak niedawno sprawdzany przez nas lekki i skuteczny WhiteArmor.

źródło: http://www.dobreprogramy....News,77677.html

Czytaj też: http://wgospodarce.pl/inf...h-przez-hakerow

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Gru 02, 2016 13:30


SMS obchodzi 24. urodziny




Jutro miną 24 lata od chwili wysłania pierwszego SMS-a. Przez ten czas krótkie wiadomości tekstowe zyskały ogromną popularność na całym świecie ustanawiając standard w mobilnej komunikacji tekstowej. I wciąż mają się świetnie! Według najnowszego raportów Urzędu Komunikacji Elektronicznej Polacy w ubiegłym roku wysłali ich 51,9 mld.

Pod względem liczby wysyłanych wiadomości, nasz kraj znajduje się w czołówce państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik w kraju wysyła 83 wiadomości miesięcznie, przy średnio 68 komunikatach w krajach wspólnoty. SMS-y dzisiaj to nie tylko narzędzie do komunikacji między użytkownikami, świetnie sprawdzają się m.in. w marketingu, komunikacji kryzysowej oraz do autoryzacji operacji finansowych.

24 lata temu, 3 grudnia 1992 roku pracownik brytyjskiej sieci Vodafone wysyłając do swoich kolegów świąteczne życzenia „Merry Christmas”, zapoczątkował prawdziwą rewolucję w komunikacji. Początkowo SMS-y mogły być przesyłane wyłącznie w obrębie sieci jednego operatora i miały służyć operatorom jedynie do informowania klientów o awariach sieci czy zmianach w cenniku. Pewnie dlatego na początku niewiele było osób wierzących, że krótkie wiadomości tekstowe staną się jedną z najpopularniejszych form komunikacji pomiędzy ludźmi na całym świecie.

Sama forma SMS-a nie zmieniła się w zasadzie od początku jego istnienia. Decyzję o ustaleniu standardowej liczby 160 znaków podjęto na podstawie analizy ludzkich przyzwyczajeń. Friedhelm Hillebrand – szef organizacji, która pracowała wówczas nad standardem GSM, przeliczył z ilu znaków składają się średnio wiadomości na kartkach pocztowych. Okazało się, że ludzie nie wykorzystywali zazwyczaj więcej niż 150 znaków. Do tej liczby dodano jeszcze 10 znaków i tak ustalono ostateczną liczbę znaków SMS-a.

Po raz pierwszy zmierzch krótkich wiadomości tekstowych przepowiadano po wprowadzeniu usługi wysyłania MMS-ów. Przepowiednie się jednak nie sprawdziły, mało tego, ruch wygenerowanych SMS-ów rósł na całym świecie w zawrotnym tempie. Z chwilą pojawienia się Internetu, serwisów społecznościowych i komunikatorów, eksperci po raz kolejny wieszczyli szybki kres SMS-ów. I w tym przypadku przepowiednie rychłego końca nie tylko nie sprawdziły się, ale okazało się także, że SMS-y ewoluują, znajdując coraz to nowsze i poważniejsze zastosowania.

Krótkie wiadomości tekstowe coraz częściej znajdują zastosowanie m.in. w marketingu oraz e-commerce. Ten ruch SMS-ów, określony nazwą A2P (application to person) stale rośnie w tempie 20-30 proc. rocznie. Krótka wiadomość tekstowa świetnie sprawdza się także np. w komunikacji w sytuacji kryzysowej, gdy kluczowe jest niezawodne dotarcie do szerokich grup odbiorców, dlatego jest rozwiązaniem coraz chętniej wdrażanym przez urzędy gmin.

Skoro SMS obchodzi swoje 24. urodziny to łatwo sobie wyobrazić, że istnieje już całe pokolenie Polaków, którzy nie pamiętają czasów bez krótkiej wiadomości tekstowej. Ogromna popularność usługi krótkiej wiadomości tekstowej wynika z jej uniwersalności. Wysyłanie SMS-ów jest niezależne od dostępu do Internetu i dociera do wszystkich odbiorców, również tych, którzy przebywają na obszarze pozbawionym mobilnych sieci szerokopasmowych. Pod tym względem jest bardziej niezawodnym rozwiązaniem, niż mobilne komunikatory. SMS coraz częściej sprawdza się jako narzędzie do komunikacji w biznesie. Firmy coraz częściej kontaktują się z klientami właśnie za pośrednictwem krótkich wiadomości tekstowych. Doceniają to, że komunikaty docierają bezpośrednio do odbiorców, a taka forma komunikacji podoba się również konsumentom, którzy w ten sposób mogą otrzymywać atrakcyjne oferty rabatowe. Przez te wszystkie lata zdążyliśmy się zaprzyjaźnić z SMS-em i myślę, że niewielu jest takich, którzy wyobrażają sobie swojego smartfonu bez tej funkcjonalności. To standard, do którego w obszarze komunikacji mobilnej nikomu przez ostatnie lata nie udało się nawet zbliżyć – powiedział Marcin Papiński, dyrektor ds. Rozwoju w firmie Infobip.

Tegoroczne raporty UKE i GUS-u pokazują, że Polacy w dalszym ciągu wciąż kochają SMS-y. Liczba wysłanych krótkich wiadomości tekstowych wciąż jest bardzo wysoka i według UKE, w naszym kraju w 2015 roku nadano 51,9 mld SMS-ów. Jeśli chodzi o liczbę wysyłanych wiadomości tekstowych to Polacy wciąż plasują się powyżej średniej dla państw Unii Europejskiej. Przeciętny użytkownik w kraju wysłał 83 SMS-ów miesięcznie, wobec średniej krajów UE – 68 wiadomości.

Zwiększa się także liczba wiadomości SMS wysyłanych w roamingu. W 2015 roku zostało wysłanych ponad 600 mln wiadomości tekstowych i jest to nadal popularna forma komunikacji w przypadku usług roamingowych, pozwalająca obniżyć koszty komunikacji. Wzrost liczby wysłanych wiadomości ma związek z obniżeniem w 2014 roku stawek roamingowych za usługi telekomunikacyjne w Unii Europejskiej.

źródło: http://wgospodarce.pl/inf...dzi-24-urodziny

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pon Gru 05, 2016 18:13

Jesteście naciągani. Dodatkowe ubezpieczenie telefonu to jedna z najmniej przydatnych rzeczy, którą nam wciskają




Pamiętacie jeszcze starą Nokię 6310? Jeszcze całkiem niedawno spotkałem młodego mężczyznę z takim właśnie modelem telefonu. Nie kryłem zdziwienia, że TO jeszcze działa. Właściciel telefonu stwierdził, że TO przeżyje jeszcze niejednego smartfona i to nawet takiego za grubą kasę, bo przecież one są tak nietrwałe.

I tu się trudno nie zgodzić. Stare komórki aż tak awaryjne nie były. O niektórych modelach żartowano, że da się nimi wbijać gwoździe. Upadały dziesiątki razy na podłogę i nic się z nimi nie działo. Dziś, gdy smartfon wyślizgnie się z ręki, potłuczenie szybki właściwie gwarantowane. Co to oznacza, wie każdy, kto raz to przeżył: często nie da rady nic zrobić na ekranie. Teoretycznie sposobem na to powinno być ubezpieczenie sprzętu. No właśnie, teoretycznie...

Pieniądze poszły w błoto

Na ile teoria rozmija się z praktyką, przekonał się pan Tomasz. Kupował dla telefon nastoletniego syna w dużej sieci sklepów z elektroniką. Sprzedawca zachęcił go, aby do smartfonu wykupił ubezpieczenie. – Suma nieduża, niecałe sto złotych na rok, a w ten sposób kupuję sobie spokój, że cokolwiek się stanie, szkoda zostanie pokryta z ubezpieczenia. Tak zapewniał mnie wówczas sprzedawca. Regulamin z "Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia" otrzymałem dopiero później, w punkcie obsługi klienta, gdy już za ubezpieczenie zapłaciłem – opowiada pan Tomasz o transakcji, której dokonał wiosną.

Parę miesięcy później przekonał się, że płacąc za ubezpieczenie telefonu, wyrzucił pieniądze w błoto. Dla ubezpieczyciela bowiem "upadek telefonu" to nie było żadne wytłumaczenie. – Nawet mnie pani na infolinii dopytywała, dlaczego smartfon wypadł synowi z dłoni, czy ktoś go popchnął. Odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że po prostu aparat wyślizgnął się z ręki – relacjonuje właściciel. Dwa tygodnie później otrzymał list z informacją, że wniosek "nie znajduje podstaw prawnych do uznania roszczenia".

Więcej: http://natemat.pl/196099,...ze-warto-klamac

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Sro Lut 01, 2017 20:19

Koniec roamingu w Unii Europejskiej!




Od 15 czerwca mieszkańcy krajów unijnych będą mogli korzystać z telefonów komórkowych na terenie UE, nie ponosząc dodatkowych tzw. opłat roamingowych, niezależnie od używanej sieci komórkowej. Taką decyzję podjęli przedstawiciele Parlamentu Europejskiego, Rady Europejskiej i Komisji Europejskiej.

Porozumienie to ostatecznie spełnia zapowiedź zniesienia roamingu zawartą w unijnym rozporządzeniu Telecom Single Market (TSM). Oznacza to, że osoby podróżujący po krajach unijnych będą mogły rozmawiać, wysyłać SMS-y czy korzystać z internetu w telefonach komórkowych w takiej samej cenie, jak w swoich krajach zamieszkania.

Ustalono następujące hurtowe stawki, obowiązujące od 15 czerwca br.: 3,2 eurocenta/min. za połączenie głosowe, 1 cent za SMS. Droższe opłaty za przesył danych z telefonów komórkowych z krajów UE będą obowiązywać na terenie Wlk. Brytanii. Będą one stopniowo zmniejszane z poziomu 7,7 euro za 1 gigabajt od 15 czerwca 2017 r. do 2,5 euro od 1 stycznia 2022 r.

Niższe stawki pozwolą konsumentom z krajów unijnych uzyskać dostęp do większej zawartości treści audio-wizualnych w telefonach komórkowych w trakcie podróży międzynarodowych. Według instytucji unijnych pomoże to także otworzyć rynki krajów członkowskich dla małych i wirtualnych operatorów sieci komórkowych.

Fińska europosłanka, Miapetra Kumpula-Natri, poseł-sprawozdawca projektu w Europarlamencie skomentowała:

Ludzie z całej Unii oczekiwali od nas, byśmy doprowadzili do zniesienia opłat roamingowych od czerwca 2017 r. Obecnie wszystkie negocjacje zostały doprowadzone do końca – dostarczyliśmy to, co zostało obiecane. Podobnie jak organizacje konsumenckie w całej Unii Europejskiej my także oceniamy to jako wielkie zwycięstwo konsumentów europejskich.

źródło: http://niezalezna.pl/9319...ii-europejskiej

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 21:24


Jak sprawdzić, czy ktoś śledzi nasz telefon?


Jak sprawdzić, czy ktoś śledzi nasz telefon? W jaki sposób dowiedzieć się, gdzie trafiają przekierowane połączenia? Oto kilka sposób, aby pozyskać informacje o tym, czy ktoś szpieguje nasze połączenia i aktywności w aplikacjach.



Dla każdego z nas bezpieczeństwo stanowi priorytet. Zależy nam na prywatności naszej komunikacji oraz pewności, że nikt nie śledzi naszych działań. Mimo kodów zabezpieczających, odblokowanie telefonu jest niestety możliwe. Możemy jednak w łatwy sposób sprawdzić, czy nasze dane są chronione, oraz czy nie jesteśmy śledzeni. Jak to zrobić? Zacznijmy od podania odpowiednich kodów.

*#21#

Wpisując w pole wybierania numeru telefonu kod *#21# sprawdzimy czy nasze połączenia, wiadomości lub inne dane były przekazywane. Funkcja ta jest wykorzystywana często przez zazdrosnych partnerów lub rodziców, którzy chcą chronić swoje dzieci. Ofiarą praktyk przekazywania połączeń padają często osoby starsze, które pożyczają telefon nieznajomy pod pretekstem wykonania jednego połączenia. W ten sposób mogą umożliwić dostęp do informacji na temat swojego miejsca zamieszkania, rodziny, przyjaciół czy nawet wgląd do sytuacji finansowej

*#62#

Jeżeli okaże się, że nasze działania były przekazywane, za pomocą powyższego kodu sprawdzimy, gdzie trafiały nasze połączenia, wiadomości czy dane.

##002#

Ten uniwersalny kod zablokuje wszelkie formy przekierowania, m.in na pocztę głosową - zarówno gdy nasz numer jest zajęty lub mamy wyłączony telefon. Może okazać się szczególnie przydatny w przypadku, gdy wiemy, że będziemy korzystali z roamingu. Wówczas nie zostaną nam pobrane opłaty za przekierowania do poczty głosowej.

*#06#


Aby dowiedzieć się jaki jest nasz numer IMEI, czyli indywidualnym numer identyfikacyjny telefonu, musimy wpisać powyższy kod. Znając ten ciąg liczb możemy także odnaleźć nasz telefon w przypadku kradzieży lub zagubienia. Po włączeniu urządzenia jego lokalizacja jest przekazywana do operatora, nawet jeśli karta SIM nie jest włożona. Jeżeli ktoś zna nasz numer może pozyskać informacje na temat modelu telefonu i danych technicznych.

Jak chronić telefon przed szpiegowaniem?

W jaki sposób ustrzec się przed szpiegowaniem? Ważne, aby zabezpieczyć się przed złośliwymi oprogramowaniami i zawirusowanymi aplikacjami. Warto pomyśleć o antywirusie. W listopadzie ubiegłego roku instytut AV-Test opublikował spis najlepszych programów tego typu na urządzenia z systemem Android. Wśród topowych aplikacji znalazły się Avast Mobile Security, ESET Mobile Security&Antivirus czy Kaspersky Lab Internet Security. Aplikacje te nie tylko zabezpieczą nasze dane, ale i pozwalają na blokadę dostępu do wybranych aplikacji czy połączeń z nieznajomych numerów.

Mimo wielu nowych możliwości smartfonów wciąż istnieje ryzyko, że ktoś szpieguje nasze urządzenia mobilne. Rozwiązaniem tego problemu może kontrola za pomocą kodów oraz instalacja aplikacji i antywirusów takich, jak te wymienione powyżej. Możemy także korzystać z nieco mniej popularnych, ale całkowicie zamkniętych komunikatorów takich jak Telegram, Chare, Wickr czy Signal. Ruch aplikacji jest szyfrowany, a ponadto możemy tworzyć tajne konwersacje. Warto także zwracać uwagę na dostęp do jakich informacji wyrażamy zgodę podczas instalacji nowych aplikacji. Unikajmy instalacji nieznanych programów. Wiele programów pobieranych z internetu posiada złośliwe oprogramowania, które przechwytują nasze dane. Najlepiej pobierać aplikacje ze sklepów Google Play oraz AppStore.

Aplikacje antyszpiegowskie

LEO Privacy


W sprawdzeniu bezpieczeństwa naszego telefonu pomogą także aplikacje takie jak LEO Privacy, która nie tylko zabezpiecza nasze dane oraz multimedia, pozwala na ukrycie treści czy dodanie blokady, ale posiada także opcję break-in-alert, która wykonuje zdjęcie osobie próbującej odblokować nasze aplikacje za pomocą niepoprawnego kodu. Dzięki temu dowiemy się, kto usiłował uzyskać dostęp do naszego telefonu.

Więcej: http://mobtech.interia.pl...fon,nId,2348911

Podpis użytkownika:
   
NEVIL
Przyjaciel Forum
NEVIL



Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 14212
Skąd: LUBIN
Osiedle: Przylesie
Wysłany: Pią Kwi 21, 2017 15:02


Jakie aplikacje najbardziej obciążają telefon?


Przeciętny użytkownik smartfona korzysta z około 25 aplikacji. Wbrew pozorom to dużo, szczególnie z punktu widzenia specyfiki działania typowego telefonu. Większość z tych programów działa w tle, pobierając dane bez udziału użytkownika, co ma wpływ na wydajność urządzenia i baterię. Sprawdziliśmy jakie aplikacje najbardziej obciążają nasze telefony.

Jedne aplikacje są bardziej obciążające od innych. W szczególności te do obsługi portali społecznościowych są z reguły "cięższe", bo cały czas "nasłuchują" na serwerach nowych powiadomień. Dodajmy do tego uniwersalność usług typu social media. Messenger na przykład to już nie tylko komunikator, to również klon Snapchata, w którym możliwość wymiany wiadomości tekstowych wydaje się być tylko dodatkiem. Również złożoność programów mobilnych negatywnie wpływa na osiągi naszego telefonu - mocno obciążająca aplikacja jest w stanie przechowywać kilkaset megabajtów danych podręcznych uszczuplając nie tylko moc obliczeniową procesora oraz energię w akumulatorze, ale także dostępne miejsce w pamięci.

Facebook

Facebooka używają niemal wszyscy. To powoduje, że większość użytkowników telefonów komórkowych korzysta z tej platformy za pomocą aplikacji mobilnej, która bardzo obciąża naszego smartfona, szczególnie akumulator. Facebook dla Androida gromadzi również duże ilości danych w naszym telefonie po to, żebyśmy mogli szybko dotrzeć do treści, z których być może za chwilę będziemy chcieli skorzystać. Tego typu elementy mające "ułatwić" nam społecznościowe życie nie są bez znaczenia dla naszego smartfona. Również ciągła aktywność w tle powoduje, że Facebook bardzo mocno wpływa nie tylko na akumulator, ale również na ogólną wydajność telefonu. Warto o tym pamiętać, jeżeli rozglądamy się za rozwiązaniami pozwalającymi nam na zoptymalizowanie zarządzania energią w smartfonie.

Więcej: http://softonet.pl/publik...ja.telefon,1860

Podpis użytkownika:
   
Roelemoen
Nowy(a) na forum


Dołączyła: 07 Lis 2016
Posty: 10
Wysłany: Pią Maj 12, 2017 14:54

Ja mam smartfona Huawei P10 Dual SIM (http://www.ceneo.pl/50536652). Używam około 20 aplikacji i nie odczułam, żeby mi się coś przycinało. Trochę martwią mnie jednak te możliwości śledzenia mnie za pomocą smartfona. Muszę poważnie pomyśleć o zainstalowaniu jakieś ochronnej aplikacji.

Podpis użytkownika:
   
Elinor
Początkujący


Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 81
Wysłany: Pią Maj 12, 2017 16:29

ja i mój mąż jesteśmy zwolennikami prostych telefonów, w ogóle nie przemawiają do nas te nowinki techniczne.

Podpis użytkownika:
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 10  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Skocz do:  
Please enable / Proszę włączyć JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript![ ? ]


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Posty na Forum są własnością ich autorów - redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść postów.